En nyfiken liten rackare

Startat av Niclas Rosenius, 26 maj 2009, 08:40:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

På parkeringen till Vasamuseet för bussarna fanns det en liten nyfiken figur som kollade in vilken buss som var trevligast att åka med.

Denna var lite stor, hmm där borta står en liten mindre.

Himlans också den var låst.

Jag provar med den andra igen.

Nej, men en fotograf bäst att man visar sin bästa sida

Jo du, vet du hur man tar sig till Skansen?

//Niclas

Mathias Rickman

Det var då den minsta muppen jag har sett ;D :)

Niclas Rosenius

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2009, 11:01:27 AM
Ha ha!

En fågel skvallrade att "korren" även hälsade på i en buss.....

Jodå, den var in två gånger i Wehlins Buss och vände. Föraren av den hade nog lika roligt åt det som jag och grabben.

//Niclas

Mattias Andersson

Stefan P

Hej

Alltid trevligt med djurbilder, du får gärna komma med fler.

mvh Stefan P

Jonas Strömblad

Haha, ekorrar ja!
Jag hade en tågmästarkollega (salig hans minne) som var en riktig "spjuver". Han hittade alltid på en massa kul saker, så man hade aldrig tråkigt när man åkte med honom.
Vid ett tillfälle åkte vi en Uppsalapendel, och möttes (i normalfallet börjar man visera biljetterna i var sin ände av tåget) i mitten av tåget i vagnen där vi hade vår tjänstekupé. Helt plötsligt kastar han sig ner på golvet och dyker under ett säte. Det blir stor uppståndelse i vagnen, och alla tittar för att se vad som händer. Snart kommer han upp igen, och tittar på alla som tittar på honom. Han borstar dammet av kavajen och utbrister
-Det har kommit in en dj-a ekorre i vagnen under natten, och vi kan inte få ut den!
Någon ekorre fanns naturligtvis inte, men snart var hela vagnen engagerad i att leta reda på ekorren, och låg och kröp på golvet och försökte med alla möjliga medel (jordnötter) locka fram ekorren :)
/J

Blue

Undrar om den hänger där på Fredag också, kanske skulle köpa upp ett litet lager med nötter tills dess!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Simon A

Pappa höll på att få en skata på besök i bussen när han stod uppe i Östra Nyby en gång men precis när den tänkte kliva in i bussen skrämde en katt iväg den. Låter väldigt kul när han beskriver hur skatan försiktig smög fram framför bussen för att slutligen nå framdörren och försiktigt, försiktigt kika in. Det klassiska med bara ett öga som sticker fram. När han märkte att pappa inte gjorde något tänkte han kliva in men som sagt, en katt kom i vägen.

//Simon