Huvudmeny

Ett gäng MaxCi:n

Startat av Niclas Rosenius, 26 maj 2009, 08:15:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Några trevliga MaxCi:n från 14/5.

//Niclas

yngrot

Trevligt man tackar och bockar...  men du missade ju favvoskyltningen... ;D ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon A

Kom bara att tänka på en grej. Hann du köra MaxCi: en som var i Uppsala på prov ett tag Niclas? Jag vet att pappa inte hann göra det.

//Simon

Mathias Rickman

Citat från: Simon A skrivet 26 maj 2009, 21:48:50 PM
Kom bara att tänka på en grej. Hann du köra MaxCi: en som var i Uppsala på prov ett tag Niclas? Jag vet att pappa inte hann göra det.

//Simon

Jag tror svagt att det swebus som hade den när det körde statstrafiken i Uppsala så jag tror det var deras förare som körde den men jag är inte säker

Ersa

Citat från: Mathias Rickman skrivet 26 maj 2009, 21:54:24 PM
Jag tror svagt att det swebus som hade den när det körde statstrafiken i Uppsala så jag tror det var deras förare som körde den men jag är inte säker

Japp, precis så var det. När Swebus tappade sin stadstrafik blev Uppsalagröna Swebus 4345 omlackad i UL/Swebus grå färger och kördes som lokalbuss i Tierp. Därefter blev den UL-gul och rullade vidare i Tierp. 2008-07-10 såldes den till Knivsta Buss.

http://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/4300/Swebus_4345_Tierp_station_050311d.jpg
http://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/4300/Swebus_4345_Tierp_station_060317d.jpg

Niclas Rosenius

Citat från: Simon A skrivet 26 maj 2009, 21:48:50 PM

//Simon

Jodå, jag har hunnit köra MaxCi. Vi hade en demovagn från Scania hos oss några veckor.

En alldeles utmärkt vagn att köra.

//Niclas

Matte

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 26 maj 2009, 23:37:20 PM
   Jodå, jag har hunnit köra MaxCi. Vi hade en demovagn från Scania hos oss några veckor.

En alldeles utmärkt vagn att köra.

//Niclas

Jo jag gillar också MaxCi (För att vara Scania). Helt ok att köra men INTE Busslink 7100-7111. Stötigare och skramligare vagnar får man leta efter. Tur att det bara finns 7103, 7105 & 7111 kvar i Handen och dom andra letat sig till andra garage.
Men dom bästa MaxCi jag kört är Busslink's H18 5158-5159 som är en landbyggs version av MaxCi. Dom har en 4 stegat auto låda, högre fjädring och höga ryggstöd. Riktiga Guld vagnar. Men så är dom ju också byggda för att från börjat trafikera Nynäshamn-Södersjukhuset då dom beställdes för en linje som hette Kammomillen.

Peter Rost

Hur långvarig blev "Kammomillen" Sös-Nynäshamn?

/Peter