Onödiga samlarobjekt II

Startat av Nico, 25 maj 2009, 21:03:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Citat från: Mattias Andersson skrivet 27 maj 2009, 13:40:48 PMVar kan man få tag i dessa??

Allt är relativt som gamle farbror Einstein väl uttryckte det... I Göteborg (antar att det är den stan som gäller med tanke på signaturen) så torde modeller av denna typ finnas hos bl.a. Hobbycenter på Karl Johansgatan samt hos Kempes Hobby på Räntmästaregatan.

Däremot är det frågan om man vill lägga ned pengar i onödan för tyvärr har priserna på dessa modeller rakat i höjden på sistone, mycket tyvärr tack vara att kronan är så pass svag. Det gör att det ändå kan löna sig en hel del att handla via Tyskland då en modellbil som kostar cirka 130-140 kronor här i Sverige ligger på 8-9 euro i Tyskland. Köper man flera så har fraktkostnaden inte heller så stor betydelse samtidigt som urvalet är betydligt större. Några tyska butiker som brukar ha ett bra sortiment och schyssta priser är dessa.

Alpha Modellauto

Modellautos Martin Eggersman

Modellautohaus

Modellautomarkt

Modellauto Wendler

Modellbusmarkt

Omnibus Modellshop

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bussen

volvo 264.volvo 210.volvo 544.saab 96

volvof 89

volvo f 89

volvo f 12 Eurotrotter den mest fula bil som volvo byggt tycker jag

scania 141

jonas a

Citat från: bussen skrivet 29 maj 2009, 12:20:07 PM
volvo 264.volvo 210.volvo 544.saab 96
volvof 89
volvo f 89
volvo f 12 Eurotrotter den mest fula bil som volvo byggt tycker jag
scania 141

Oj oj bara rariteter här, jag har ett par Albedo Scanior och en Volvo med.

jonas a

Nico

Jo, Skandiatransporten har jag funderat på men avstått. Kruxet är som sagt dock att Brekinas modeller av tyngre fordon än så länge inte är lika bra utförda som bilarna i TD-version. Här ser man ju direkt skillnaden i detaljering mellan Scanian och Amazonen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jobergg

Citat från: Pickos skrivet 25 maj 2009, 21:42:44 PM
Aktiebolaget Svenska Godsbilcentraler ( elaka tungor uttydde det som "Alltid Skadat Gods").
Idag står det DHL på bilarna.

Och DHL står för Dåligt Hanterad Last ;D

Ersa

Fint med V4:orna och de svartvita polisbilarna. Dock saknar jag en kombination! 8)