Huvudmeny

Snacka om fulsnyggt

Startat av Cyklisten, 25 maj 2009, 16:32:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

En sådan bil skulle jag nog inte vilja ha, men den ser ganska komiskt ut på något positivt sätt

Hans Fredriksson

Citat från: Cyklisten skrivet 25 maj 2009, 16:32:58 PM
En sådan bil skulle jag nog inte vilja ha, men den ser ganska komiskt ut på något positivt sätt

Varför inte, det är väl så en bil ska se ut.
Men bilköp grunder sig nog mer på känslor än fakta fast det är få som erkänner det.

fontheking5

Ser ut som en Scion , ett ungdoms märke startat av Toyota för försäljning i USA ,men några verkar ju ha hittat till Sverige  :)

Möllers

Tycker dom är rätt snygga stämmer bra det är en Scion XB heter dom finns nyare modell av XB denna är från 2008.

http://z.about.com/d/cars/1/0/G/u/ag_08xb_leftfrontmaroon.jpg

Cero

Bilar av det här slaget kryllar det av i Japan (dock vet jag inte om just Scion finns där eller om det är en ren USA-produkt). Annars är japanerna långt före med bilar som ser ut på alla möjliga sätt, många med denna lådliknande form. En del är inte ens symmetriska, dvs höger och vänster sida ser inte lika ut. Det verkar vara populärt med dessa lite udda former där. Många av bilarna är dessutom betydligt mindre än våra minsta men kan ändå vara fyradörrars.

fontheking5

Citat från: Cero skrivet 25 maj 2009, 19:24:02 PM
Bilar av det här slaget kryllar det av i Japan (dock vet jag inte om just Scion finns där eller om det är en ren USA-produkt). Annars är japanerna långt före med bilar som ser ut på alla möjliga sätt, många med denna lådliknande form. En del är inte ens symmetriska, dvs höger och vänster sida ser inte lika ut. Det verkar vara populärt med dessa lite udda former där. Många av bilarna är dessutom betydligt mindre än våra minsta men kan ändå vara fyradörrars.
Ja dom japanska bilarna kallas för Kei cars , dom får max ha 660 CC och det finns en del andra begränsningar på måtten . Mer information finns här .
http://en.wikipedia.org/wiki/Kei_car

jane

Härlig bil, här kan jag gå in utan att ta av mig min höga hatt ;)