Huvudmeny

Tre Göteborgsbilder

Startat av avenue, 28 maj 2007, 02:42:52 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

avenue

Några söndagsbilder ifrån Kungsportsavenyn, Göteborg.

Walter

Tackar för dom, den första blev bra när bussen ser högre ut i framdelen!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Andreas Ljungqvist

Snyggt, bild 1 är klar favvorit men alla är toppen..

Johan B

Alltid trevligt med Göteborgsbilder ;D.

Pickos

Trevligt!
Jag fastnar särskilt för den första bilden, jag också.
1:a Korinthierbrevet 10:15

avenue

Tackar så mycket för berömmet! Alltid kul att veta vad som går hem.  :)

Jan

Ser på den sista bilden att den är lackad GLAB. Hur många finns kvar? Finns det även någon buss i Bohuslacken?
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Det finns ganska många GLAB-lackade bussar kvar. I synnerhet den Oudsten, som var de sista som levererades i GLAB-lack. Såg den här i Mölnlycke i fredags:

Någon enstaka finns också kvar i Bohus-lack, bland annat denna som jag såg i Uddevalla i mars:

Däremot finns inga Älvsborgs- eller Skaraborgslackade bussar kvar i trafik för Västtrafik.

Johan Hansson

Citat från: Stefan Zavarko skrivet 28 maj 2007, 02:42:52 AM
Några söndagsbilder ifrån Kungsportsavenyn, Göteborg.

Mycket snyggabilder på bussarna.
Framförallt på flygbussen 206
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Johan Hansson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 maj 2007, 21:45:26 PM

Någon enstaka finns också kvar i Bohus-lack, bland annat denna som jag såg i Uddevalla i mars:

Jag är inte förvånad över hur Merzedes en står parkerad.
De tror som vanligt de är ensamma på väg.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Simon Bertilsson

Den första bilden var inte dum. Utan den röriga omgivningen, hade den helt klart kunnat bli en bra reklambild! :)

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 maj 2007, 21:45:26 PM

Åhh, drömbilden. Jag vet inte hur många gånger du visat den med den tål att visas gång efter gång.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

I Vänersborg fanns i somras och troligen fortfarande kvar 1-2 st äldre korta bussar i Bohusfärg. Ev är den ena GL vit. Användes sommartid i turistturer och vintertid troligen i Sollebrunn.

Åkte med bil till stan(LV156) annandagen. Strax efter Hällingsjö mötte jag en bärgare med en av flygbussarna på släp,dvs bakdelen var upplastad.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 27 december 2007, 00:58:00 AM
Åhh, drömbilden. Jag vet inte hur många gånger du visat den med den tål att visas gång efter gång.

Den har varit i Bussbranschen tre gånger - hittills. Dock har jag varit oskyldig till de två senaste publiceringarna där. Jag är också oskyldig till att bilden ännu en gång tagits fram här i snacket. Men det är naturligtvis kul att se den igen. Och jag har hört att bussföraren på bilden såväl har sett den som kommenterat den till andra bussfotografer.
I sanningens namn är det zoomen som gör att det ser mer trångt ut än vad det är. Utan att för den skull förringa bussförarens skicklighet.

buss-tobbe

Trevilg jag fastnade också för bild 1