Personefterlysning.

Startat av Norvinge, 24 maj 2009, 16:36:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Norvinge

Finns det någon på forumet som har kontakt, eller känner till en Ingemar Bengtsson som fram till 1963/64 arbetade med service och underhåll på stadsbussarna i Halmstad?
Gissar på att han anvarade för dessa delar. Flyttade omkring 1963/64 till Göteborg.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Henasa

Tips från Coachen!

Ett sätt att kolla är via www.ratsit.se. Sök på namn och ort så får du upp 12st. Man ser vilket år de är födda sen är det bara via Hitta eller eniro kolla telefonnummer och chansa.

/Henrik

Staffan Sävenfjord

Citat från: Henasa skrivet 27 maj 2009, 16:03:52 PM
Tips från Coachen!

Ett sätt att kolla är via www.ratsit.se. Sök på namn och ort så får du upp 12st. Man ser vilket år de är födda sen är det bara via Hitta eller eniro kolla telefonnummer och chansa.

/Henrik

Fast för att vara med på Ratsit krävs att man fortfarande är i livet och bor i Sverige. Det kan också vara svårt att söka på postadress om man bara vet att vederbörande bor i "Göteborg". I Göteborgs-området finns många andra postadresser som Hisings-Backa, Angered etc.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Norvinge

Jag har tyvärr ingen aning om han lever vilket jag verkligen hoppas då han sitter inne med viss information.
Gissar vilt på att han kan vara född under 1920-talet.
Namnet är ju inte direkt ovanligt så det blir många "träffar" vid sökningar.

Efter 1963 och Stadsbussarna i Halmstad var Ingemar Bengtsson bilparkschef och senare även föreståndare på ett Göteborgsåkeri åtminståne fram till 1971.
Därefter försäljningschef för reservdelar och förbrukningsmaterial till lastbilar och bussar på okänt företag.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Henasa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 maj 2009, 16:07:49 PM
Fast för att vara med på Ratsit krävs att man fortfarande är i livet och bor i Sverige. Det kan också vara svårt att söka på postadress om man bara vet att vederbörande bor i "Göteborg". I Göteborgs-området finns många andra postadresser som Hisings-Backa, Angered etc.

Så sant min kära Watson.. Så sant!!  ;)

Stefan Lindberg

Jag gjorde en sökning i lite olika släktforskningsprogam exempelvis Sveriges Befolkning 1970
Jag hittade 5 stycken Ingemar Bengtsson som bodde i göteborg 1970 men utan att veta födelse eller boendeort
så kan det vara svårt att veta vem som är den rätte.

cObArdE8891

Namnet är ju inte direkt ovanligt så det blir många "träffar" vid sökningar. Jag har tyvärr ingen aning om han lever vilket jag verkligen hoppas då han sitter inne med viss information. Gissar vilt på att han kan vara född under tablet.

--------------------------------
Plats Musik Liv