Tre valbussar i valtider...

Startat av virtual1, 19 maj 2009, 22:20:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

mackanz

Ursäkta men vad har dessa med valet att göra?
Har man dem som informationsbussar eller som röstlokaler?

Simon Bertilsson

Informationen på sidan av bussen är tydlig (vilket dessutom gör den till en informationsbuss):
"Förtidsrösta på bussen"

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 22 maj 2009, 00:08:56 AM
Informationen på sidan av bussen är tydlig (vilket dessutom gör den till en informationsbuss):
"Förtidsrösta på bussen"

Jag är faktiskt riktigt sugen på att leta upp en sådan här buss och rösta i den :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

mackanz

Ursäkta mig. Läste inte så nog på sidan. Såg bara emblemen för Stockholms stad.
Vad sker med bussarna efter valet?

Fredde

Observera att bilderna är från 2006.

De två första tillhör Veolia i Ö-vik och den 3e är avregistrerad.

Nico

Citat från: mackanz skrivet 22 maj 2009, 01:23:14 AMVad sker med bussarna efter valet?

Beroende på entreprenör så går de tillbaka till ordinarie trafikuppgifter. De är normalt inte omlackade utan dekoren utgörs av en plastfilm som täcker (s.k. stripning) vagnen. I fallet med Connex/Veolias vagnar så var det att man vid den tid som anges på Virtuals snygga bilder hade en del vagnar över efter det att man förlorat Kallhälls trafikområde till Swebus. Dessa vagnar hyrdes då ut för detta, men var annars SL-lackade vid denna tid. De kom sedan att rulla på Råsta fram till augusti året efter då Busslink tog över där.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

De gästade Umeå mellan Kalhäll/Råsta och Örnsköldsvik: