Huvudmeny

BL 210... [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 19 maj 2009, 20:30:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...vid Borås resecentrum tidigare idag.

Bussmicke

Åå Lyckos dig, dessa vill jag ha på bild
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 19 maj 2009, 20:49:29 PM
Åå Lyckos dig, dessa vill jag ha på bild

Ja det är inte så ofta dessa syns på linje 450. De håller sig mest i Mark.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 19 maj 2009, 21:57:44 PM
Ja det är inte så ofta dessa syns på linje 450. De håller sig mest i Mark.

Västtrafik är - för att uttrycka det milt - inte så förtjusta i att dessa bussar används på linje 450. Det borde finnas tillräckligt med Carrus Vega i Skene för att åtminstone linje 450 skall kunna tursättas med sådana.

Cordinot

Vilken magnifik och vacker buss du lyckades fotografera. Har den här bussen möjligtvis en toalett på insidan?

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 maj 2009, 22:07:23 PM
Det borde finnas tillräckligt med Carrus Vega i Skene för att åtminstone linje 450 skall kunna tursättas med sådana.

Ja den vantypen är ju inte den roligaste precis, hällre Säffle
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cordinot skrivet 20 maj 2009, 07:30:24 AM
Vilken magnifik och vacker buss du lyckades fotografera. Har den här bussen möjligtvis en toalett på insidan?

Nej, den är inte utrustad med toalett. Stolarna har fasta höga ryggar och benutrymmet är inte det allra bästa.

yngrot

Bättre köra med den bussen än inte alls vilket kan vara alternativet i vissa lägen. Sen är ju dessa bussar byggda enligt Älsvborgstrafikens krav som gällde 1995 visst är de trånga inuti...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bjalle

Något som kan kallas riktig buss.                  Björn - under helgen Borås besökande