PTS nya depå i Vallentuna

Startat av Frippe Fribas, 17 maj 2009, 14:31:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 17 maj 2009, 14:31:08 PM
Det tog några dagar att hitta depån eftersom jag först letade i fel ände av industriområdet,

vände du GPSn upp och ner :P

Frippe Fribas

Nja, GPS:en hittade inga satelliter, så jag fick leta i blindo så att säga och det mest logiska stället att börja på var borta vid Arriva och bilprovningen, men där kammade jag noll...
Depån ligger närmare Vallentuna centrum på en tomt som tidigare inte ens hade vägförbindelse, så där trodde jag inte att de skulle bygga.

Viking

Hej på er!

Det var som tusan, har PTS en egen depå numera? jag som trodde de bara hade några bussar för ersättningstrafik. Snacka om att jag har dålig koll på vad som händer inom buss numera. Kan någon vänlig själ berätta lite om vilken vagnpark de har och vad de kör för trafik med den?

Hälsar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Frippe Fribas

PTS har ett antal bussar för olika ändamål, jag har inte själv någon aktuell lista över vagnparken, men de bussar som används för ersättningstrafik syns på bilderna i början av denna tråd.
Utöver dessa har PTS även ett antal turistbussar som man numera kör flygbusstrafik med till och från Skavsta och Västerås åt Ryanair.

Jag får återkomma om vagnparken om inte någon annan sitter på uppgifter om den.
//Fredrik

Viking

Tack så mycket, de uppgifterna du lämnade duger bra för att stilla mitt intresse i alla fall.

Hälsningar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

groenis

Hej Fredrik
Kul att du hittade oss
vagnförteckning
5001 Neoplan Tourliner
5002 Neoplan Trendliner
5003 Neoplan Tourliner
5004 Neoplan Trendliner
5005 Neoplan Tourliner
5006 Neoplan Trendliner
5007 Scania PB
5009 Scania Pb
5011 Scania Pb
De röda och blå vagnarna är till salu
Varför ingen värmeramp därför Ryanair bussarna går nästan dygnet runt,
Osäkert om Swebus eller Buslink skulle hyra platserna ut mot vägen för att avrusta gamla vagnar och förbereda nya vagnar i trafik
återkommer om detta då det inte är klart ännu.
Återkommer om regnummer

Frippe Fribas

Många tack för uppgifterna så långt Groenis!
//Fredrik

Peter Rost

Så PTS kör inte längre Ersättningstrafik, alltså inga uppdrag?

/Peter