Lördan med 1120

Startat av Lars Ödlund, 17 maj 2009, 12:31:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Bussmicke har ju redan visat er fina bilder från gårdagen men här kommer några till.
I lördags hade vi tre bussar på rull, förutom 1120 & Björn:s 16 även BSBV 28 som var upptagen med beställningskörning i södra länsdelarna

Dagen började med ett besök på Busslinks Handendepå där man hade öppet hus för allmänheten och Björn F var redan där med sin "16" som besökarna vandrade runt i

Även i 1120 fick vi ta emot nyfikna, en mängd barn som ville provsitta och testa signalhornet, och sedan lite äldre som mindes förortsvarianten (800-900 serien) som fanns i Sthlms området.

Sedan gav vi oss av till Alkärrshallen på Djurgården för att sammanstråla med två av Sällskapets bussar, nylackade fd TGOJ 10 och så en släkting till 1120 fd SJ 0911, förortsvarianten som senare blev SL H80 6911

I samlad tropp begav vi oss sedan upp till Seglora K:a på Skansen där vi efter visst besvär hamnade i rätt riktning för att invänta gästerna

Sedan ställdes färden till Erstaviks gård på Saltsjöbadslandet.

Ulf Broman

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 maj 2009, 12:31:03 PM
...
I samlad tropp begav vi oss sedan upp till Seglora K:a på Skansen där vi efter visst besvär hamnade i rätt riktning för att invänta gästerna

Sedan ställdes färden till Erstaviks gård på Saltsjöbadslandet.

Får jag ställa en nyfiken fråga om det fanns någon speciell anledning till att den fina TGOJ-bussen var skyltad Kvicksund (som ligger  utanför Eskilstuna)?

Cityliner

Ojdå, vilken nostalgi.. tänker på hur det var när jag började köra buss 1989 på SJ buss i Landskrona.. var en hel drös med 10,11 och 13- vagnar.. tror väl inte det är helt omöjligt att jag någon gång har kört 1120.
såg förresten Team Knutssons bussar nere i jönköping förra helgen..

Bussmicke

Tack för härliga bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.