Lite blandade bussar [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 11 maj 2009, 20:08:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Här följer några blandade bussbilder tagna de senaste veckorna. Den gemensamma nämnaren är att jag åkte med samtliga i samband med att bilderna togs.

Alvesta Taxi WCT362 vid Hotell Rådmannen på Centralgatan i Alvesta på kvällen den 24 april.

Fårbobuss TAN910 vid järnvägsstationen på Åsavägen i Oskarshamn den 25 april.

Fårbobuss SFS382 vid Best Western Hotel Corallen på Gröndalsgatan i Oskarshamn den 26 april.

Bergkvarabuss 075 vid Hotel Riviera på Rivieravägen i Båstad på kvällen den 5 maj. I bakgrunden skymtar Laholmsbukten.

Taxi Nyberg XRM242 i Klitterbyn i Ängelholm den 7 maj.

Sven Carlssons Trafik EDJ104 vid järnvägsstationen i Värnamo den 11 maj. Detta är en av de bussar som ersätter Krösatågen på sträckan (Jönköping-)Vaggeryd-Värnamo under spårbytet Skillingaryd-Klevshult som pågår under fem veckor (t o m den 31 maj).

Bussmicke

Det var värst vad du hittar div. Fårbobussar i Oskarshamn.
Den turen brukar jag inte ha, brukar mest se ledbussen varje gång
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 11 maj 2009, 23:18:30 PM

SMoK hade hyrt buss från just Fårbobuss för transport av deltagarna på årsmötesresan mellan stationen och hotellet. Det blev som synes olika bussar på lördagen resp söndagen. Det var f ö så många deltagare på resan att man fick köra två vändor vid resp tillfälle. Även Alvestabilden är från samma resa - det var så många deltagare att ett antal av oss fick bo i Växjö istället för Alvesta, därav bussen.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 11 maj 2009, 23:18:30 PM

Vad är det för ledbuss du menar?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 12 maj 2009, 00:01:31 AM
gamla Flygbussen från FAC

Reg. nummer? Vilket nummer hade den hos FAC?

Rickardo

Citat från: Sundås skrivet 12 maj 2009, 00:03:22 AM
Reg. nummer? Vilket nummer hade den hos FAC?

PNR675, används som transport av OKG-anställda. Köptes 2005 då Fårbobuss tog över trafiken av Connex. Bussen är från 1992 men Fårbobuss brukar ha sina bussar i väldigt fint skick.

Mvh Rickardo

Muk

Sundås

Själv har jag bara sett Fårbobussar i Kalmar och Mönsterås. Och då inte ledbussen. ;)