Upphandlingen i Jönköpingslän

Startat av Jan, 11 maj 2009, 15:17:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

hur långt har man kommit med den som har trafikstart juni 2010?
I branschen 37 år

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 maj 2009, 16:36:32 PM
Underlaget skickades ut häromdagen

Vad kan man läsa som är krav i detta nya anbudsunderlag?
I branschen 37 år

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 juli 2009, 19:56:01 PM
Om du specificerar frågan lite mer ska jag försöka hjälpa dig, förfrågningsunderlaget skickades bara ut till de som kvalificerat sig och spreds alltså inte till alla intresserade.

Min tanke var hur ser fordonskraven ut? Drivmedel etc.
I branschen 37 år

yngrot

Rullstol vid framdörr hur många bussar klarar det ??  Gången brukar ju bli rätt smal ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

Dubbla framdörrar alltså? Är det fri passage på t.ex BK Buss nya Vo 8700LE i Skåne som har dubbla framdörrar?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Erling.L

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juli 2009, 10:27:53 AM
Gångens bredd ska uppgå till minst 750 mm för att rullstol ska kunna passera, det är alltså ett skallkrav.

Låter tight vid hjulhuset fram
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

1896

Något nytt om denna upphandling ? Eller går det som planerat ?

1896


jocke

Bussar jag postat bilder på från Usa tar på rullstolar fram via ramp i golvet iaf :)

Vi får importera några orion från chrysler o köra med :D
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Swebus 5206-5212 (även de ursprungligen beställda till just Jönköping) har dörrställning 2+2+1 och ramper både vid fram- och mittdörrar. Inga bekymmer att få in breda rullstolar och tvillingvagnar fram, men som BEL skriver tar det oftast stopp mellan de främre hjulhusen. ::)
Idag finns dessa vagnar i Umeå förutom 5212 som finns i Tyresö. På Umeås vagnar är de främre ramperna nu fastskruvade då påstigning av breda saker på små hjul skall ske genom mittdörren på alla stadens bussar.

Vad är det med Jönköping och vagnlastning där fram? Det förekommer väl ingen annanstans?

Jan

Citat från: Verspieder skrivet 01 september 2009, 01:08:45 AM
Swebus 5206-5212 (även de ursprungligen beställda till just Jönköping) har dörrställning 2+2+1 och ramper både vid fram- och mittdörrar. Inga bekymmer att få in breda rullstolar och tvillingvagnar fram, men som BEL skriver tar det oftast stopp mellan de främre hjulhusen. ::)
Idag finns dessa vagnar i Umeå förutom 5212 som finns i Tyresö. På Umeås vagnar är de främre ramperna nu fastskruvade då påstigning av breda saker på små hjul skall ske genom mittdörren på alla stadens bussar.

Vad är det med Jönköping och vagnlastning där fram? Det förekommer väl ingen annanstans?

I Skåne ska lastning av barnvagnar och rullstolar göras fram om bussen har dubbla framdörrar.
I branschen 37 år

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 20 juli 2009, 20:23:58 PM
Lågt golv/insteg förutom 2 axliga normalbussar: Gränna-4, Habo-4, Jönköping-8, Gislaved-1,Värnamo/Vaggeryd-4, Sävsjö-4, Gnosjö-4,Nässjö-2, Vetlanda-5, Eksjö-1, Åseda-3, Aneby-2, Bottnaryd-2, Tranås-3, totalt 47.
Regionalbuss normal lågt golv 38, dito boggi 72, Tätortsbuss lågt golv 4


Mycket av Arrivas trafik?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 01 september 2009, 23:27:11 PM
Mycket av Arrivas trafik?

De små bolagen här blir svårslagna på sina få bussar. Blir det ändringar så blir det på de stora paketen.
I branschen 37 år