Sista dagen med linje 83 - Bildreportage

Startat av Ersa, 09 maj 2009, 21:29:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Huruvida det var tur eller otur att jag mestadels körde utan passagerare sista dagen med 83:an kan man ju diskutera. Vi får väl enas om att det var tur, för det ledde ju till en hel del fototillfällen. :)

En trevlig gammal bakgata med allé och allt.

Till vänster i bild har ironiskt nog ett nytt stort servicehem invigts för något år sedan.

Kyrkstugan är stängd, som den oftast är.

En av många konstigt placerade hållplatser i Umeå där man står mitt i gatan, och samtidigt gärna blockerar både utfarter och övergångsställen... ::)

Längst uppe i norr, i mina barndomskvarter.

Utanför adventistkyrkan. Lite SL 648 över det hela. ;)

Notera vägnamnet! :)

Längre upp, på höger sida gatan bodde författaren Stieg Larsson i sin ungdom.

Ett sista stopp vid de gamla höghusen på Skogsbrynet, som nu blir av med sin enda busslinje.

Därefter ner mot Vasaplan för att säga adjö! :-\

Mikael Ringmarck

Trevligt bildsvep du lyckades ta. Det är alltid lite vemodigt när en linje ska läggas ner tycker jag. Dessutom blir det ju annorlunda i detta fall när ingen annan linje tar över så att säga. En undran som dök upp när jag såg bilderna - hur långt får de boende i höghusen till närmsta busshållplats nu då? Det verkar vara en del människor som bor där...hur många hus är det, 3-4 st eller fler?

bussgrabben

Mycket trevligt bildreportage. Tyvärr är det ju jättetråkigt att dessa linjer läggs ned då de verkar behövas enligt vad jag hört.