Huvudmeny

Bilder från 30/4

Startat av Jocke Selling, 09 maj 2009, 17:06:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Skolorna var ju lediga, så jag fick rycka in och köra lite extrabuss istället.
Började i Garaget 08:00, med att dekorera 6390 med flaggor för att sedan köra ut till:

Där jag skulle stå till behov påkallades. Detta påkallades ca 9:30, så det var bara till att jaga in till staden med det som 9:18 turen från Alunda inte fick med sig.

Dock hann jag med att ta några bilder med teleobjektivet:

KR161 på ordinarie 811

Förstärktes av KR227

På väg in mot staden blev jag varse om problem med laddningen. en av tre generatorer visade sig ha givit upp, så jag fick byta buss. Inte nog med det - en sjukskrivning föranledde behov av mina tjänster på 801:an.

Lite senare fick jag köra ner denna till stationen, för att byta ut en trasig 5452.

Dagen avrundades med ytterligare ett varv 801 i 5592, så 19:30 kunde jag gå hem.

RoTe

Hur är det egentligen med Swebus och flaggor? Vi har då inga...

Ersa

Citat från: RoTe skrivet 10 maj 2009, 13:37:54 PM

Beror väl på gagarerutinerna (oavsett nuvarande operatör) och även vilka krav som finns från huvudmannen.

Jan

Citat från: RoTe skrivet 10 maj 2009, 13:37:54 PM

Det flaggas mest på stadsbussar, ser sällan bussar utanför stan med flaggor.
I branschen i 40 år

Jocke Selling

Denna flaggning skedde på eget initiativ  :).
Tidigare flaggades det på Järlåsa och Östhammarsvagnarna ( detta troligen oxå eget initiativ ).

RoTe

Trist, jag tycker det är jättefint med flaggor på bussarna när det är flaggdag.
Men de kanske inte håller att sitta på en buss i 90km/h i 18 timmar?

yngrot

Jo då det funkar med flaggor i 90 knyck.. det gör vi i Tranemo Västtrafik bestämmer vilka dagar det ska flaggas...  det händer att nån flagga försvinner...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina