Huvudmeny

Volvo B9S

Startat av Jacob med C, 28 april 2009, 22:01:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Såg en Ultra blå B9S utan Ultratext på väg norrut mot Ume idag i Övik på E4:an. Erik eller någon som kankse ha bilder?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

HB

Citat från: Jacob med C skrivet 28 april 2009, 22:01:51 PM
Såg en Ultra blå B9S utan Ultratext på väg norrut mot Ume idag i Övik på E4:an. Erik eller någon som kankse ha bilder?

Säkert 6458 i sin nya färgsättning, på väg hem till Umeå.

Bussmicke

jasså, tyvärr blev den borta för all framtid..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HB

Citat från: Bussmicke skrivet 29 april 2009, 00:04:28 AM
jasså, tyvärr blev den borta för all framtid..

All framtid ska man nog inte säga. Det har funntit "hemvändare" förut.

Ersa

#4
Citat från: Bussmicke skrivet 29 april 2009, 00:04:28 AM
jasså, tyvärr blev den borta för all framtid..

Nu sträcker sig väl inte Swebus nuvarande avtal i Umeå "för all framtid"... ;)
Jag tycker att det är jättebra att 6458 fick stanna kvar permanent. Den är populär och mer användbar än de andra B9S tack vare utrustning som t.ex dörrvred, liten lättstyrd ratt, bakre barnvagnsplats, gardiner och bälten på alla stolar.

Fredde

Citat från: Verspieder skrivet 29 april 2009, 08:07:45 AM
Nu sträcker sig väl inte Swebus nuvarande avtal i Umeå "för all framtid"... ;)
Jag tycker att det är jättebra att 6548 fick stanna kvar permanent. Den är populär och mer användbar än de andra B9S tack vare utrustning som t.ex dörrvred, liten lättstyrd ratt, bakre barnvagnsplats, gardiner och bälten på alla stolar.

Knappast Ultralackerad va? ::) ;D http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/6500/slides/Swebus_6548_Kungsangens_station_060825a.html

Skämt å sido, hoppas på att få se en bild framöver :)


MrX

Men den ville vi ju ha tillbaka i Tyresö! Det var den enda bussen på garaget med luftfjädrad stol och omtyckt även hos oss. Det vore kul att se någon bild på den i de nya färgerna, kanske gör den sig bättre i Ultra färger :-\

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 29 april 2009, 10:17:44 AM
Knappast Ultralackerad va? ::)

;D

Citat från: MrX skrivet 29 april 2009, 10:20:14 AM
Men den ville vi ju ha tillbaka i Tyresö! Det var den enda bussen på garaget med luftfjädrad stol och omtyckt även hos oss. Det vore kul att se någon bild på den i de nya färgerna, kanske gör den sig bättre i Ultra färger :-\

Ni fick ju 5212 i utbyte. ;)

MrX

Citat från: Verspieder skrivet 29 april 2009, 11:05:27 AM
Ni fick ju 5212 i utbyte. ;)

Du menar den där nylackerade maskinen som ingen använder?!? :P

Skämt åsido, den står med motorluckan öppen och jag har ännu inte sett den i trafik. Verkar som om den varit lite problematisk sedan den bytte färg. Tråkigt för den är lite annorlunda än andra boggiebussar och vore kul att få köra någon gång.

bussgrabben

Yes! Nu ska jag korka upp en flaska brusvatten och fira!

Bussmicke

5212 har jag fotat i trafik 2 gånger och lagt ut bild minst en gång..
Båda gångerna saknade de Buss-PC.......
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrX

Jag får ta tillbaka det jag sa. Igår var 5212 i trafik. Kanske har jag bara haft otur tidigare(?)

bussgrabben

#12
Jag såg 6458 i trafik idag. Ingen ultra-text ännu. Ett lätt sätt att skilja den från övriga B9S är, förutom inredningen, kepan och dörrställningen, att man lackat motorluckan blå istället för svart som på våra övriga B9S. Alltså motorområdet i fönsterraden.


Ersa

#13
Citat från: bussgrabben skrivet 30 april 2009, 15:17:54 PM
Jag såg 6458 i trafik idag. Ingen ultra-text ännu. Ett lätt sätt att skilja den från övriga B9S är, förutom inredningen, kepan och dörrställningen, att man lackat motorluckan blå istället för svart som på våra övriga B9S. Alltså motorområdet i fönsterraden.

Vi tar andra sidan här då. Det är en liten utmaning att stå längst fram i en B9S för att fota en annan B9S ;)
Bättre bilder kommer efter långhelgen. Notera även gardinerna som inga andra Ume-B9S har.






bussgrabben

Gardinerna borde vara blå! ;)