Huvudmeny

Fd trotjänare

Startat av Jocke Selling, 25 april 2009, 20:32:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

2463 torde vara helsyskon med 2467 & 2468 som vi hade i Uppland. 2468 var fö den sista SJ/UL lackade vagnen i trafik.

Torde väl ha rullat i Gävleborg hela sin karriär eller ?, 2740,2741 fick vi ner till Uppsala hösten 99, i väntan på 50-serien. Dessa bussar gick fort kan jag intyga ;D- hur fort säger jag inte  8).

Denna borde väl vara syskon till 2807, som rullade i Uppsala ett par år i början på det nya milleniet.

Christer K

Har han om möjligt någon mer bild på bussen till vänster i bilden, ser ut att vara en från GLAB tiden i Göteborg.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Jocke Selling

Det ska nog finnas. Får söka lite i arkivet, och förhoppningsvis återkomma.

virtual1

Citat från: Christer K skrivet 25 april 2009, 20:37:36 PM
Har han om möjligt någon mer bild på bussen till vänster i bilden, ser ut att vara en från GLAB tiden i Göteborg.
/ Christer K

Det problemet kan jag lösa =) - fanns väl en drös med bussar i 25xx-serien som rullade i Götet, i taxi Storviks ägo sen november 2005

mandahl

Skyltskåpet på 2800 försöker säga att bussen minsann även trampat asfalt i Skåne någon gång under sin karriär. Även om det inte kan bestämma sig för om det är Äsphult eller Bromölla  :) Eller är det jag som ser illa? Kom förövrigt förbi Äsphult så sent som för ett par veckor sedan .....

Mattias Andersson

Citat från: mandahl skrivet 25 april 2009, 22:28:06 PM
Skyltskåpet på 2800 försöker säga att bussen minsann även trampat asfalt i Skåne någon gång under sin karriär. Även om det inte kan bestämma sig för om det är Äsphult eller Bromölla  :) Eller är det jag som ser illa? Kom förövrigt förbi Äsphult så sent som för ett par veckor sedan .....

De va som f-n det :o

Trodde 2800 va skeppat ur landet för lääänge sen.

Den va stationerad hos Swebus Kristianstad i många år,o rullade en del
som beställningsvagn/skolbuss.
Jag åkte den en hel del till skolan,o på lite dagsutflykter.

Ja,även gick den som linjevagn.

Den va väldigt omtyckt av både passagerare o förare,o jag minns
den gick väldigt tyst för o ha mittmonterad motor.