Vikariebussar i Gävle.

Startat av Kent Skoog, 24 april 2009, 18:30:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Bilder från Peter Ödén.

4874 linje 95 på N. Rådmansgatan.

5178 linje 99 vid John Bauer gymnasiet Sörby Urfjäll.

5180 linje 41 på N. Strandgatan.

yngrot

Lite diskretare än skånes hemska blaffor på bussen...  särskilt när bussen redan är gul...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niklas Bygdestam

Citat från: yngrot skrivet 24 april 2009, 19:08:38 PM
Lite diskretare än skånes hemska blaffor på bussen...  särskilt när bussen redan är gul...

Håller med. Den här märkningen är faktiskt riktigt lagom. Skånetrafiken kunde gärna göra likadant istället för deras hemska märkningar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Cyklisten

Men Skånetrafiken har väl börjat gå åt rätt håll, de har ju slutat med den där skrämmande gubbe som i början följde med vikariedekaler.

Niklas Bygdestam

Citat från: Cyklisten skrivet 27 april 2009, 10:57:11 AM
Men Skånetrafiken har väl börjat gå åt rätt håll, de har ju slutat med den där skrämmande gubbe som i början följde med vikariedekaler.

Alltid något som är i positiv riktning. Tycker också det var en klar förbättring när gubben försvann. Nästa steg är väl att ha lite diskretare märkning och låta bli att sätta ut dekaler som säger att bussen är gul när den redan är gul
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Sundås

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 27 april 2009, 22:01:15 PM
Alltid något som är i positiv riktning. Tycker också det var en klar förbättring när gubben försvann. Nästa steg är väl att ha lite diskretare märkning och låta bli att sätta ut dekaler som säger att bussen är gul när den redan är gul

Tycker Skånetrafiken är lite väl ambitiösa. Däremot märkningen "Här kommer ett lila tåg" på vikarietågen tycker jag är rent häftig! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Stefan P

Hej

Är det nån som vet vart dessa bussar skall ta i vägen efter vikarieperioden i Gävle?

mvh Stefan P

Walter

Citat från: Stefan P skrivet 29 april 2009, 18:12:40 PM
Hej

Är det nån som vet vart dessa bussar skall ta i vägen efter vikarieperioden i Gävle?

mvh Stefan P

De ägs numera av Volvo Buss Sverige, Swebus bara lånar in sina gamla bussar under denna period.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!