64:ans ersättare

Startat av Mr G, 23 april 2009, 22:44:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

En av Stockholms äldsta busslinjer, fast med två olika linjenummer. Från 1964 avhuggen i ena änden, 1967 en mindre kapning i den andra. Nu är det visst på tapeten att dela den i två.
吉先生

Mr H

Vad har du för tapeter egentligen?

H-mannen

Ingwar Åfeldt

Citat från: Mr G skrivet 23 april 2009, 22:44:41 PM

En av Stockholms äldsta busslinjer, fast med två olika linjenummer. Från 1964 avhuggen i ena änden, 1967 en mindre kapning i den andra. Nu är det visst på tapeten att dela den i två.

En trevligt otrevlig bild med en klassisk busslinje i snöoväder! Bilden måste vara tagen i Älvsjö centrum, vid rondellen. Alldeles  till vänster om fotografen fanns det tidigare ett ölkafé, jag kommer dock inte ihåg namnet på det.

M v h
Ingwar

Mr G

Älvgården. Så hette haket på den tiden iallafall. Ligger väl kvar nåt än idag där tror jag, men tveksam om namnet är detsamma.
吉先生

Doomsday

Jag ser nåt på bilden som inte var så vanligt med åren: Den här bussen har kvar Leyland Panther-emblemet på frontgrillen. Annars var frontgrillen bara en prydnad eftersom dessa bussar hade motorn bak. Det var samma sak men H32, som hade en liten fuskgrill med några kromlister på tvärsen över.

Cero

Citat från: Mr G skrivet 24 april 2009, 11:14:03 AM
Älvgården. Så hette haket på den tiden iallafall. Ligger väl kvar nåt än idag där tror jag, men tveksam om namnet är detsamma.

Tror haket heter detsamma idag. Det är iallafall fortfarande ett "hak" av ungefär samma stil.

GLG

Jag ser nåt på bilden som inte var så vanligt med åren: Den här bussen har kvar Leyland Panther-emblemet på frontgrillen. Annars var frontgrillen bara en prydnad eftersom dessa bussar hade motorn bak. Det var samma sak men H32, som hade en liten fuskgrill med några kromlister på tvärsen över.
[/quote]

Men kylaren satt väl fram så kylargallret satt på rätt plats