OmniLink led till Stockholm?

Startat av IntresseTrafik, 22 april 2009, 18:42:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IntresseTrafik

Tyckte att jag såg en nylackad SL94 OmniLink ledbuss av den förra modellen i Stockholm förra veckan? Någon som vet vilken det kan vara fd Busslink Örebro kanske?

Ersa

Citat från: IntresseTrafik skrivet 22 april 2009, 18:42:49 PM
Tyckte att jag såg en nylackad SL94 OmniLink ledbuss av den förra modellen i Stockholm förra veckan? Någon som vet vilken det kan var fd Busslink Örebro kanske?

Det är ju en gissning. Virtual1 får väl ta tag i en lista var Örebrobussarna tar vägen någonstans? ;)

virtual1

Tyckte att jag såg en nylackad SL94 OmniLink ledbuss av den förra modellen i Stockholm förra veckan? Någon som vet vilken det kan var fd Busslink Örebro kanske?

Kan säkert stämma :-) - nån gammal Örebroare stod inne i Hammarbydepån förra veckan med...

Jacob med C

Sundsvall borde väl få någon/några vagnar från Örebro?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Kvarne

Det stod en röd Omnilink-led i Hammarby för Buss-PC montage. Bussen var nylackad å hade ett regnr på TRX har jag för mig...

I Hammarby stod även 3162-3165 för Buss-PC Montage....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Kvarne skrivet 22 april 2009, 19:19:36 PM
Det stod en röd Omnilink-led i Hammarby för Buss-PC montage. Bussen var nylackad å hade ett regnr på TRX har jag för mig...

Busslink har/hade 19 st Scania CL94UA6X2/2 OmniLink med TRX-regnr i Örebro. Närmare bestämt 3152-3165 och 3254-3258.
Detta enligt SBH.

virtual1

Citat från: Kvarne skrivet 22 april 2009, 19:19:36 PM

I Hammarby stod även 3162-3165 för Buss-PC Montage....

Har för mig att jag såg 3164... nån som vet vilken trafik dessa är ämnade för?

Ted Selander

Tyckte att jag såg en nylackad SL94 OmniLink ledbuss av den förra modellen i Stockholm förra veckan? Någon som vet vilken det kan vara fd Busslink Örebro kanske?

Det ska vara 3255, till Handen.

/Ted

Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 22 april 2009, 20:21:03 PM
Har för mig att jag såg 3164... nån som vet vilken trafik dessa är ämnade för?

3161-65 är inlånade för extratrafik i Norrtälje under våren. De kommer att rulla i sin blå färg. Därefter väntar förmodligen Sundsvall.

/Ted

Matte

Citat från: Ted S skrivet 22 april 2009, 21:30:43 PM
Det ska vara 3255, till Handen.

/Ted

Aha så 3255 får hamna hos sin broder 3254(Hjalmar som den internt fick namnet när den kom till oss för några år sedan)

Kvarne

Citat från: Ted S skrivet 22 april 2009, 21:33:49 PM
3161-65 är inlånade för extratrafik i Norrtälje under våren. De kommer att rulla i sin blå färg. Därefter väntar förmodligen Sundsvall.

/Ted

Trevligt......Dessa vagnar torde väl känna sig rätt hemma i SL-området nu då de ju har besökt "oss" rätt ofta.... :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Anders Lundén

Citat från: Matte skrivet 22 april 2009, 22:31:04 PM
Aha så 3255 får hamna hos sin broder 3254(Hjalmar som den internt fick namnet när den kom till oss för några år sedan)

Det är inte brorsan. Det är Hjalmars fru, Hilda som kommit  :D

Ersa

Stora SL-metallemblemet saknas. Läge att inhandla tillbaka några i Hölö? ;)

Matte

Citat från: Anders Lundén skrivet 23 april 2009, 22:45:33 PM
Det är inte brorsan. Det är Hjalmars fru, Hilda som kommit  :D

Haha den va bra... Ja igentligen borde vi sätta upp namnen på dom bussarna övanför framdörren. 3254 Hjalmar såklart och 3255 Hilda  ;D