Dagens Lexby skola 2009-04-19, GS 659 [Bild]

Startat av Nupski, 20 april 2009, 01:44:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Körde ett varv 59an idag då fick man se hur resultatet blev efter nattens bravader  8), hade natttjänst fram till 4:28 på linje 59 mellan Göteborg och Jonsered. Fick låna lite på en villauppfart efter jag mötte mjölbilen i Kåhög klockan 4 på morgonen  ;D killen som ägde uppfarten var nog mindre imponerad då han idag fyllt uppfarten med järnvägsslipers  :). Det enda som syns är lite halvgrova spår i gruset.

Så med plus på körtiden och en folktom buss så blev det att knäppa en bíld.

Jonas Gustafsson

Ser man på, en bild från "min" hållplats! :)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan B

Tjusigt med härlig soluppgång. Där gick man fö i skola en gång i tiden.

Jonas Gustafsson

Citat från: Johan B skrivet 20 april 2009, 17:15:14 PM
Tjusigt med härlig soluppgång. Där gick man fö i skola en gång i tiden.

Inte för att jag vill leka Messerschmitt, men med tanke på att skuggorna faller mot sydost så är det snarare solnedgång. Bilden är ju inte från passet som avslutades tidigt på morgonen utan från nästa pass.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Johan B

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 20 april 2009, 17:19:30 PM
Inte för att jag vill leka Messerschmitt, men med tanke på att skuggorna faller mot sydost så är det snarare solnedgång. Bilden är ju inte från passet som avslutades tidigt på morgonen utan från nästa pass.

//Jonas G

Så du orkade tänka på skuggor ::). Tyckte det var lite tidigt för soluppgång men nu går det ju å andra sidan fort så jag tolkade det som att kortet var taget på sista morgonvändan. Naturligtvis har du rätt, solen speglas ju i vindrutan och bussen står i västlig rikting alltså bör den vara på väg ner. Skyller på att jag jobbat hela dagen ;).

Nupski

Skall försöka fånga en snygg gryningsbild från Lexby men det får bli till sommaren. Just den här var tagen under solnedgången.