Huvudmeny

UB 100

Startat av chbuss82, 19 april 2009, 15:59:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AO

Den lacken var riktigt snygg. Hade missat att den funnits. Är bra mycket bättre än den diskreta, fula och tråka gröna lack man har idag.

Fredrik Mattsson

virtual1

Citat från: AO skrivet 19 april 2009, 16:03:21 PM
Den lacken var riktigt snygg. Hade missat att den funnits. Är bra mycket bättre än den diskreta, fula och tråka gröna lack man har idag.

Men var det inte bara den bussen som hade den lacken? - minns den från då mamma o jag brukade åka på årlig somartripp till stan i början/mitten på nittiotalet!

Niklas Bygdestam

Citat från: virtual1 skrivet 20 april 2009, 00:13:16 AM
Men var det inte bara den bussen som hade den lacken? - minns den från då mamma o jag brukade åka på årlig somartripp till stan i början/mitten på nittiotalet!

Ja det var bara en enda buss som hade den här lacken. Bussen var en prototyp
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 19 april 2009, 16:37:18 PM
och lika fin idag....

http://fotobus.msk.ru/photo/60748/

Tänk att bussen finns i livet. Och med sin lack med Uppsalamotiv också :D

Antar att ryssarna inte har någon aning om vilken stad bussen härstammar ifrån och ännu mindre att motivet på bussen symboliserar den staden ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Trevlig lack. Grönt nertill, vitt upptill och lite Bohusläninspirerad i mitten. Mycket snyggare än dagens helgröna opersonliga bussar.

chbuss82

Citat från: Verspieder skrivet 20 april 2009, 06:06:40 AM
Trevlig lack. Grönt nertill, vitt upptill och lite Bohusläninspirerad i mitten. Mycket snyggare än dagens helgröna opersonliga bussar.

Du har helt rätt.

// Christian