Huvudmeny

Lite Swebushistoria 26

Startat av Bussmicke, 14 april 2009, 00:39:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Så var scannern igång igen. Swebusserien fortsätter..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Det där var tider, det

Tackar för trevliga bilder.

//Niclas

Bussmicke

Varsågod, mer kommer när andan faller på.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Trevligt svep. Jag fastnar speciellt för bilden på 2236 i Skövde. Riktigt snygg bild som ger nostalgiska vibbar, trots att jag aldrig varit i Skövde.

Nupski

Sånt här kallar jag för porr, grymt  ;D.

Peter L

Fantastiska bilder från en svunnen tid!   :D

Göran Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 14 april 2009, 00:39:35 AM

Trevligt, som sagt! Är det bussersättning för Pågatågen på Ystadbanan på sista bilden? Det var ju en del avstängningar av den banan i mitten av 1990-talet pga elektrifieringsarbetena där.
/ GNl

M224

Mumma!

Inget fasadglas, glasfiber eller annat trams!  8)

Jeppe Hagelbäck

Kanon BM!
Givetvis faller bilden på 2250 mig bäst i smaken!

Jonas Gustafsson

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 14 april 2009, 22:40:15 PM
Kanon BM!
Givetvis faller bilden på 2250 mig bäst i smaken!

Och lika självklart tycker jag 2216 är roligast, även om den inte är vackert SJ-orange.
2216-2219 var SJ Gbg:s sista Säfflebussar med gamla fronten. 2216 flyttades till Alingsås ett halvår efter din bild togs.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Kul att ni gillade bilderna, i kväll är jag för trött för att scanna.
//Bussmicke.

Ersa

Den fina oranga färgen i kombination med den sista "äkta" Säfflefronten. Underbart. :)

yngrot

Även jag som inte är direkt Säffle vän gillade bilderna mycket.. lite nostalgi vibbar ger de ju..känns nästan som detta är gränsfall till att visas i busshistoriskt forum ..  obs ingen kritik mot att de är på fel ställe men gamla fina bilder känns mer hemma där :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: yngrot skrivet 15 april 2009, 09:47:23 AM
Även jag som inte är direkt Säffle vän gillade bilderna mycket.. lite nostalgi vibbar ger de ju..känns nästan som detta är gränsfall till att visas i busshistoriskt forum ..  obs ingen kritik mot att de är på fel ställe men gamla fina bilder känns mer hemma där :)

Tack, jag föredrar dock Bildvisning på Ett ställe, diskussion på Ett ställe inte 3 bussdelar som nu.
//Bussmicke.