Huvudmeny

Bussar i Cannes, del 1

Startat av Staffan Sävenfjord, 11 april 2009, 21:47:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Så kom vi då fram till Medelhavet, som jag såg för första gången i mitt liv. Vårt första etappmål blev festivalstaden Cannes. Järnvägen skär av strandremsan effektivt och de flesta vägportar är inte byggda för 3,9 meter Setra S417HDH. Till sist lyckades dock Örjan hitta en bro som gick över järnvägen. Sedan blev nästa problem vid bussparkeringen. Inte att hitta den men att få in 13,9 meter buss. Rutorna var nämligen gjorde för 12-metersbussar. Det var strålande väder när vi kom till Cannes, men snart började mörka moln torna upp sig och innan vi lämnat Cannes kom en rejäl åskskur.
Linjetrafiken i Cannes kördes så vitt jag kunde se av två företag: TAM som kör regionaltrafik och Veolia-ägda Bus Azur som kör tätortstrafiken.

Nupski

Heuliz GX 317 ser ut som man plockat delar från de flesta tillverkare och gjort till ett  ;D, strålkastare och rutor från Säffle, dörrar från MAN, och sidokjolar från DAB. Är det Scania snurror i dessa?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tomas skrivet 12 april 2009, 11:51:47 AM
Heuliz GX 317 ser ut som man plockat delar från de flesta tillverkare och gjort till ett  ;D, strålkastare och rutor från Säffle, dörrar från MAN, och sidokjolar från DAB. Är det Scania snurror i dessa?

Heuliez ägs i dag av Irisbus och tidigare Renault. Så det bör vara Renault-motor i dem.

chbuss82

Extra trevlig att titta din bilder.

Trevlig ser bussar kommer från Cannes. :D