Huvudmeny

MAS-Expressen

Startat av Bussmicke, 10 april 2009, 23:31:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Trevligt! Premiär idag? Eller var det igår? Gamla logon har man fiskat fram också..

Bussmicke

Undrar om inte premiären var på skärtorsdagen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Instämmer till viss del, det är definitivt inte för mycket tid! Däremot så är det nog praktiskt genomförbart att köra de dagar det inte är extremt mycket trafik mot Dalarna.
Stockholm-Hedemora tar idag ganska precis 2,00 att köra, tänk på att nya vägen runt Sala spar 5-7min beroende på stadens rödljus. Man hinner därför in till Falun på 2,40 den vägen. Falun-Rättvik är 40 min och Rättvik-Mora 30-32min, så i teorin går det.
(Stockholm-GävleBro är idag 1,50-1,55 i körtid, 35min Gävle-Hofors och 30min Hofors-Falun ger 2,55 så den vägen är inget alternativ med buss.)
Räkna även bort tiden för biljettförsäljning, för det sköter ombordvärdninnan.
Har dessutom för mig att gamla Cerisbussen var "snabb"...

Den körning som tidigare var värst var Swebus Express morgontur F/S till Dalarna. Stockholm-Säter-Borlänge (inkl Bussgods)-Djurås-Leksand Torget-Rättvik-Mora stn på 4,10. Idag med nya Salaringen är det säkert betydligt lugnare där!