Fem bilder från Vestliga Tjörn

Startat av Staffan Sävenfjord, 07 april 2009, 17:28:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Ja, rubriken anspelar på karosserna och inte på vädersträcket. Även om Tjörn ligger i väster så är inte bilderna bara från den västligaste delen av ön. Som jag redan antytt var jag på Tjörn i går.
Tjörns Omnibustrafik är inte med i Buss i Väst (Buss fra Vest) men köper gärna ändå deras Horisont-karosser för sina expressbussar. Man har också en av landets hittills tre Irisbus som har Vest-kaross. Chassiet är Iveco Eurorider.

Sedan kanske någon undrar varför 57 saknas i den kronologiska ordningen. Det är ingen Vest men den var i alla fall i Rönnäng:

Tord R

Fina bilder :)
Va det du som va inne på Stenungsunds station med kameran igår vid 16-tiden också? :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tord R skrivet 07 april 2009, 17:57:45 PM
Fina bilder :)
Va det du som va inne på Stenungsunds station med kameran igår vid 16-tiden också? :)

Jodå, högst densamme. Vilken buss körde du?

Tord R

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 april 2009, 18:40:19 PM
Jodå, högst densamme. Vilken buss körde du?

Jag kom in med 352:an, Mercedes Citaro, ungefär 15:50, såg att du tog ett kort på mig :)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tord R skrivet 07 april 2009, 18:47:57 PM
Jag kom in med 352:an, Mercedes Citaro, ungefär 15:50, såg att du tog ett kort på mig :)

Jovisst, och så här blev det kortet. Lite blekt med tanke på den kraftiga solen mitt i fokus.

Tord R

Ja men titta, där va jag ju :)

Märkte dock en sak som va fel. Det va buss 20 jag körde, inte 30 som det står.
Blev misstänksam när jag såg detta och kollade inventarielistan, där hade de skrivit fel buss på fel regnummer,
och jag reagerade tyvärr inte på det när jag skrev av listan för er här.

Så alla som har listan, ni kan byta plats på buss 20 och 30.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Tord R skrivet 15 april 2009, 12:57:24 PM
Ja men titta, där va jag ju :)

Märkte dock en sak som va fel. Det va buss 20 jag körde, inte 30 som det står.
Blev misstänksam när jag såg detta och kollade inventarielistan, där hade de skrivit fel buss på fel regnummer,
och jag reagerade tyvärr inte på det när jag skrev av listan för er här.

Så alla som har listan, ni kan byta plats på buss 20 och 30.

Ja, det var lite roddigt i min lista där förut men jag hade i god ordning antecknat att det var nr 20 jag hade fotograferat. Ändå skrev jag fel nummer i bildtexten.  :( 
Det är dock rättat nu.