Huvudmeny

MAN i Älvängen (BILD)

Startat av Jonas Gustafsson, 07 april 2009, 13:38:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

En av de nyaste bussarna (135-139) i GS´ Aleflotta. En inte alltför vågad gissning är att de kommer att ersätta Carrusarna 251-254+256 på Majornagaraget när GS förlorar Aletrafiken till sommaren (samma antal bussar, och Majorna har redan flera av denna typ). Bussen ska gå på skollinjen till Prässebo i Lilla Edets kommun. Det är den nordligaste destinationen man kan åka till med en GS-linjevagn idag.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Erling.L

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 07 april 2009, 13:38:41 PM
En av de nyaste bussarna (135-139) i GS´ Aleflotta. En inte alltför vågad gissning är att de kommer att ersätta Carrusarna 251-254+256 på Majornagaraget när GS förlorar Aletrafiken till sommaren (samma antal bussar, och Majorna har redan flera av denna typ). Bussen ska gå på skollinjen till Prässebo i Lilla Edets kommun. Det är den nordligaste destinationen man kan åka till med en GS-linjevagn idag.

//Jonas G

Dom kan lika gärna avlösa 3xx bussarna i mölndal
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

AO

Till vilka tappar man trafiken?

AO

Ok, hade jag missat. Hur många bussar rör det sig om? Vilken typ av trafik är det? Vad är det för krav som ställts?

Johan B

Hur många bussar det rör sig om får jag passa på men det kan säkert Lars Ödlund eller någon annan svara på. För övrig info är jag bekväm och länkar till tråden om avslutade upphandlingar. http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=12877.0