GS 3 i sin nya tjänst (BILD)

Startat av Jonas Gustafsson, 07 april 2009, 13:34:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

GS 3 (en f.d. GUB-Neoplan) har som tidigare nämnts flyttats till Älvängens depå och verkar rulla huvudsakligen på linje 408, en matarlinje i Nödinge.
GS Buss AB är f.ö. ett eget dotterbolag sedan 1 mars, vilket jag har uppmärksammat i bildtexten.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jacob

Jag skulle inte ha något emot om dessa bussar gick i Uppsala igen. Jag minns att jag gillade dem mycket. Kul om man kunde få se interiören :)

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Tobbe--

det var väll den här som kom från uppsalas trakter ? ;D

AO

Vad användes de i för trafik i Uppsala? Gick de på vanliga linjer?

Jacob

Citat från: AO skrivet 07 april 2009, 17:12:19 PM
Vad användes de i för trafik i Uppsala? Gick de på vanliga linjer?

Ja, de gick på vanliga linjer, mest på linje 3 och 9 tror jag. :)

//Jajje

Nupski

Citat från: Jajje skrivet 07 april 2009, 13:58:58 PM
Jag skulle inte ha något emot om dessa bussar gick i Uppsala igen. Jag minns att jag gillade dem mycket. Kul om man kunde få se interiören :)

//Jajje

Länkar till ett gammalt inlägg.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=15329

Simon A

Citat från: Jajje skrivet 07 april 2009, 13:58:58 PM

//Jajje

Att du kommer ihåg dom! Jag är ju 3 år äldre och har inte ett endaste minne av dem, eller så var jag ännu inte tillräckligt intresserad då ::) Eller så är hårddisken fullt med annat :P

//Simon

Jacob

Citat från: Simon A skrivet 08 april 2009, 23:16:19 PM
Att du kommer ihåg dom! Jag är ju 3 år äldre och har inte ett endaste minne av dem, eller så var jag ännu inte tillräckligt intresserad då ::) Eller så är hårddisken fullt med annat :P

//Simon

Jaa, de gick väl inte till storvreta ;) men du har ju lärt dig mer än vad jag har eftersom du är äldre och därför är min hårddisk ännu inte full 8) ;D

//Jajje

Optimal

Citat från: Tobbe-- skrivet 07 april 2009, 17:09:35 PM
det var väll den här som kom från uppsalas trakter ? ;D

Svaret står högst upp i tråden ::)