Varken höger eller vänster

Startat av Martin Maltkvist, 07 april 2009, 00:38:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

På denna fronten behöver ingen dividera om numrets placering för i fronten finns nämligen inget men på högersidan kan det ju istället vara placerat. Den skarpögde kan skönja några siffror på vänster sida nära bakstammen vilket enligt SBH bör vara 6098.

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Fredde

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 07 april 2009, 00:38:02 AM
På denna fronten behöver ingen dividera om numrets placering för i fronten finns nämligen inget men på högersidan kan det ju istället vara placerat. Den skarpögde kan skönja några siffror på vänster sida nära bakstammen vilket enligt SBH bör vara 6098.

6098, en Tyresöbuss mao.

Na/V-bussarna numreras upp enhetligt, med frontnumret placerat ovanför vänstra frontluckan.

Martin Maltkvist

Citat från: Fredde_J skrivet 07 april 2009, 10:25:13 AM
6098, en Tyresöbuss mao.

Na/V-bussarna numreras upp enhetligt, med frontnumret placerat ovanför vänstra frontluckan.

Under min promenad Vikingterminalen-Slussen såg jag flera bussar med numret på högra frontluckan, dessa hör då inte till N/V?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Fredde

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 07 april 2009, 11:46:20 AM
Under min promenad Vikingterminalen-Slussen såg jag flera bussar med numret på högra frontluckan, dessa hör då inte till N/V?

Jo absolut. Men det är när dessa nummer försvinner på ett eller annat sätt som den nya placeringen införs.