En arbetsdag med Swebus 4738 och 4572

Startat av Börje, 06 april 2009, 21:28:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 juni 2009, 19:54:38 PM
Min minnesbild är att det var betydligt oftare man fick klagomål (Skäll) från kunderna om man körde med dämpad belysning jmf med annars.

Det kan mycket väl hända. Det är ju som sagt bara vissa avgångar med stamkunder i form av arbetspendlare (som alltid sitter på exakt samma plats) i just ena riktningen på vissa linjer som detta fungerar på. På de linjer jag räknade upp innan funkade det bara på 5:30 och 6:30-turerna Rånäs-Rimbo, samt 17:20-turen Rimbo-Danderyd. Övriga avgångar skulle det vara normal belysning enligt stamkunderna.
Sen beror det väl också på hur effektiv nattbelysningen, ledmarkeringarna i golvet och läslamporna är. Glöder det bara lite svagt grönt i taket som på nya B9S, förstår jag om folk inte ser vart de sätter fötterna i mittgången.

Ersa

Citat från: RoTe skrivet 07 juni 2009, 19:47:19 PM
Några få gånger kan jag köra med nattlampor, det är när jag kör rena pendlarlinjer från arbetsplatser. Men då är risken mycket större att folk somnar istället vilket också är negativt.

Att folk somnar är ett utmärkt betyg för din körstil, fick vi lära oss när vi tog D-kortet. Dessutom kan de ju inte sabotera medan de sover. ;)

RoTe

Citat från: Verspieder skrivet 08 juni 2009, 00:47:47 AM
Att folk somnar är ett utmärkt betyg för din körstil, fick vi lära oss när vi tog D-kortet. Dessutom kan de ju inte sabotera medan de sover. ;)

Visst är det så, men det är inte ett dugg kul när de vaknar och anser att det är mitt fel att de inte stigit av.