Huvudmeny

Interiört ur 3646

Startat av Martin Maltkvist, 04 april 2009, 23:53:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Så här ser fronten ut på dessa bussar

Någonstans måste ju föraren sitta och naturligtvis här det precis här!

Vid behov verkar hjulen kunna klossas, att döma av dessa orangefärgade plastbitar.(eller om det är något annat material)

Passageraren möts sannolikt av denna syn när han/hon viserat sitt färdbevis

En skapligt tilltagen plats för barnvagnar o.d.

Ett liknande utrymme finner vi även i den bakre delen.

Allra längst bak finner vi en sittplatsformation med längsmonterade säten.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Magnus

Bara att montera ett bord där bak å kalla det för konferensbuss :)

Jacob

[/quote]

Gillar mer Uppsalas bakdel med säten framåt och bakåtvända. Dessutom får man 2 säten till på köpet :P

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Martin Maltkvist

Citat från: Jajje skrivet 05 april 2009, 00:07:50 AM

Gillar mer Uppsalas bakdel med säten framåt och bakåtvända. Dessutom får man 2 säten till på köpet :P

//Jajje
Är podestern bak lika hög som i Eskilstunas bussar?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Johan B

Alltid kul att se hur det ser ut innuti bussarna runt om i landet. Detta är nog snyggaste stadsbussen just nu, både in- och utsida är en fullträff. Fy dock för spårvagnsstolar och längsmonterade säten längst bak vilka som sagt stjäl 2 sittplatser.

HB

Jättekul med interiörbilder. Det förekommer inte så ofta här i forumet. /Henrik/

Björn Ax

Citat från: HB skrivet 05 april 2009, 13:29:42 PM
Jättekul med interiörbilder. Det förekommer inte så ofta här i forumet. /Henrik/

Nej det gör det absolut inte. Alldeles för lite tyvärr.
Jag ser hellre insidan än utsidan.  ;D

Martin Maltkvist

Citat från: HB skrivet 05 april 2009, 13:29:42 PM
Jättetrevligt att bilderna uppskattades! ;) ;)
Bara för det tänker jag bjuda på en interiörbild ur ännu en MAN om än av äldre årsmodell(ur 40XX-serien).

Hälsningar
/Martin

AO

Ser ut att vara stenhårda säten i stil med Citaro-stolarna, stämmer det eller?

Martin Maltkvist

Citat från: AO skrivet 06 april 2009, 12:14:19 PM
Ser ut att vara stenhårda säten i stil med Citaro-stolarna, stämmer det eller?
Stolarna i 3646 är då helt klart hårdare än motsvarande ur 08xx-serien men känns bra att sitta i.

Hälsningar
/Martin

preacher

Hittade en bild från BKB 381 Citaro i Telefonen. Stolarna är ju rätt hårda men man sitter ju max 20 min.

AO

Citat från: preacher skrivet 06 april 2009, 17:58:43 PM
Hittade en bild från BKB 381 Citaro i Telefonen. Stolarna är ju rätt hårda men man sitter ju max 20 min.

Tänkte mer på de stolarna som sitter i de äldre Citarorna, t.ex. i de som rullar i Gävle, och som påminner väldigt mkt om stolarna i den nya MANen. De nya i Citaron ser ju betydligt skönare ut.

Danne B.

Riktigt trevligt med interiörbilder!!! Mer så´nt uppskattas!!! :)

//Danne

Jo

Citat från: preacher skrivet 06 april 2009, 17:58:43 PM

Tycker nog att de är rätt OK i alla fall för att vara en stadsbuss. Däremot tycker jag stolarna(för kunderna) på länsbussarna är av för enkelt snitt samtidigt som ljudnivån av de flesta där upplevs som väl hög.

Simon A

Citat från: Björn Ax skrivet 05 april 2009, 19:52:16 PM
Nej det gör det absolut inte. Alldeles för lite tyvärr.
Jag ser hellre insidan än utsidan.  ;D
Ja, alla vet vi ju att det är insidan som räknas ;D

//Simon