Huvudmeny

Nykvarn via Sandtorp

Startat av Martin Maltkvist, 04 april 2009, 19:22:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Från Södertälje åkte jag i torsdags med Swebus 4151 till Nykvarn och vidare hem till Eskilstuna.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Ju du, dessa 41xx man Jämt ser i Södertälje när man vill se de nyare 56xx...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HB

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2009, 22:01:12 PM
Ju du, dessa 41xx man Jämt ser i Södertälje när man vill se de nyare 56xx...

Snart är dom historia i Södertälje Micke. Så passa på och fotografera mycket nu. /Henrik/

Bussmicke

HB, jag har sett dessa 41xx i Södertälje mer än nog. ;)
Är det tänkt att 56xx skall ersätta 41xx?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HB

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2009, 22:42:24 PM
HB, jag har sett dessa 41xx i Södertälje mer än nog. ;)
Är det tänkt att 56xx skall ersätta 41xx?

Ja. /Henrik/

Bussmicke

Underbart, när är detta tänkt att ske?
Visst är det kul att dessa Carrusar rullar men när kameran har korn på annat är det inte lika kul att se dem.
Vet du eller någon vilka av dessa Björcks skall köra med?
(Kanske är det inte bestämt än men jag chansar att fråga)
//Bussmicke.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2009, 23:13:24 PM
Underbart, när är detta tänkt att ske?
Visst är det kul att dessa Carrusar rullar men när kameran har korn på annat är det inte lika kul att se dem.
Vanligtvis brukar det vara Säfflebussar som körs de gånger jag åker på linjen men denna kväll blev det som synes annorlunda
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 april 2009, 23:15:43 PM
Vanligtvis brukar det vara Säfflebussar som körs de gånger jag åker på linjen men denna kväll blev det som synes annorlunda

Ledvagnar ja men de jag vill se är de Märsta hade på linje 524 till Vallentuna och de är kortvagnar.
//Bussmicke.

Martin Maltkvist

Citat från: Bussmicke skrivet 04 april 2009, 23:31:29 PM
Ledvagnar ja men de jag vill se är de Märsta hade på linje 524 till Vallentuna och de är kortvagnar.
8500?

Hälsningar
/Martin