Huvudmeny

Nyheter från Tjörn

Startat av Tord R, 03 april 2009, 20:24:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tord R

Jodå, någon gång ibland så händer det faktiskt saker och ting här med  :P

Först kan jag nämna att vi har införskaffat en ny Mercedes Sprinter som ersätter den gamla.

Sen kan också nämnas att utbyggnationen har äntligen kommit igång  :)
Så här såg det ut när de började

...och så här såg det ut igår:

Jonas Gustafsson

Trevligt. Vilket inventarienummer och registreringsnummer? (Kan inte riktigt urskilja det på bilden).

Jag fotade för någon vecka sedan några Tjörnbussar vid gymnasiet och stationen i Stenungsund. Lyckades tyvärr med någon minut missa en av de nya Citarobussarna (den lämnade gymnasiet just när jag kom dit).

Däremot fick jag 58:an, den nya Irisbus/Vest Horisontbussen, på bild i Göteborg dagen efteråt.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

olasand

Er gamla pärla står kvar borta vid bergväggen ser jag. Hur går det med planerna på att renovera upp den?

Tord R

CitatLyckades tyvärr med någon minut missa en av de nya Citarobussarna (den lämnade gymnasiet just när jag kom dit).

Förlåt :) Jag ska inte ha så bråttom nästa gång.
Den nya Sprintern har reg nummer DPM 764 och inv nummer 67.

CitatEr gamla pärla står kvar borta vid bergväggen ser jag. Hur går det med planerna på att renovera upp den?

Det är nog inga planer på att göra iordning den tyvärr. Men jag håller med, det hade varit ett trevligt inslag med en sådan rullandes.

Bussmicke

Har ni kvar en buss med nummer 27?

Såg den vid en skola på Tjörn men hade ingen möjlighet att hoppa av för att fota den.
Var hittar man den?
Vill fota den nån gång fram över.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 06 april 2009, 19:07:27 PM

Såg den vid en skola på Tjörn men hade ingen möjlighet att hoppa av för att fota den.
Var hittar man den?

Ursäkta om jag bryter mig in här. Men 27 är en gul Mercedes Integro och den finns kvar enligt fordonsregistret. Till yttermera visso skymtade jag den i dag vid garaget vid Aröd när jag besökte Tjörn.
Så chansen finns ännu...

Bussmicke

Tack, jag vet att 27 är en gul Mercedes Integro och jag undrade bara om den var kvar och vilken skola den gick vid.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

olasand

Det är denna ni menar antar jag!

Tord R

Citat från: Bussmicke skrivet 06 april 2009, 19:07:27 PM

Var hittar man den?

Jadå, visst har vi kvar den. Just nu går den inte så mycket pga att det är påsklov, vilket är synd, den passar ju in nu med färgen :P
Idag stod den utanför verkstan, tog ett snabbt kort av den åt dig.