Huvudmeny

Ny MAN.

Startat av Möllers, 02 april 2009, 20:19:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Tobbe--

Snygg låda på taket ... Skulle passa på våra här i uppsala :P

Mikael Lövgren

Tycker det verkar vara en jobbig placering med skidlådan på taket.... ;D ::)
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

yngrot

Har du tur så följer det med en stege så når du upp ändå.. ;D  ;D ::)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

Tror detta är en Arriva buss som ska gå mellan Helsingborg-Ängelholm alla gånger  ::)

Cyklisten

Snanare en Swebus, vi har ju redan sådana i 67-serien.

Möllers

den har en halv ruda det brykade alla arriva har en mag sänsla.
Fattar inte varflör dom ska ha delat ruda för har dom tröttnat på helruda nu Swebus börja undra.

Robert S

En av Swebus nya, står 3 st på Busspunkten.

Möllers

Trevligt var kommer denna köra då hoppas det blir linje 220  8)
Vilken nr kommer den ha då måste vara på 68xx väl   ???

virtual1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 april 2009, 22:43:03 PM
Trevligt var kommer denna köra då hoppas det blir linje 220  8)
Vilken nr kommer den ha då måste vara på 68xx väl   ???

Snarare 00XX skulle jag tro...

Möllers

Ook men den har tyska regplåtar den kom ifrån båten Scandlines nere vid Helsingborgs hamn.
Då kom den ifrån tyskland sen vidare till Danmark sen till Sverige.

Walter

Än så länge är det väl bara Swebus som har gas på sina pendellinjer malmö-lund i Skåne, så den borde vara dit den ska. Tillhösten ska ju fler regionlinjer köras med gas.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 03 april 2009, 07:22:04 AM
Än så länge är det väl bara Swebus som har gas på sina pendellinjer malmö-lund i Skåne, så den borde vara dit den ska. Tillhösten ska ju fler regionlinjer köras med gas.

Om jag säger att jag hört ganska starka rykten om att de ska till Arriva istället ;-) - nån som skulle bli ledsen då? =)

Fredde

Citat från: Mattias Möller. skrivet 02 april 2009, 22:22:42 PM
den har en halv ruda det brykade alla arriva har en mag sänsla.
Fattar inte varflör dom ska ha delat ruda för har dom tröttnat på helruda nu Swebus börja undra.

Med tanke på vad det kostar att byta vindrutan, så är delad starkt att föredra. Minns jag rätt så kostar en fullstor vindruta monterat och klart 17´på en B9S. Sen är ju fördelen med stående torkare på vintern ett annat, om än mindre, skäl.

CS

Citat från: virtual1 skrivet 04 april 2009, 00:52:49 AM
Om jag säger att jag hört ganska starka rykten om att de ska till Arriva istället ;-) - nån som skulle bli ledsen då? =)
På bussen står Pendel och enda pendellinjer Arriva har är Malmö-Falsterbo och Malmö-Trelleborg. Då är ju bussen på fel ställe. Att den ska dit vore konstigt även för att man där inte har några krav på gasdrift, dessutom kör man med Scania...

Nej, Swebus Helsingborg för trafik på Pendeln Landskrona-Helsingborg-Höganäs är ingen högoddsare...