Malmövikarier kvar i trafik

Startat av Cyklisten, 01 april 2009, 23:41:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Man kan fortfarande se Veolias vikariebussar i ordinarie trafik, fast nu bara i rusningstid. Jag menar de röda Volvo 8500LE. Alla 7500 har ju kommit och borde räcka, eller har man utökat trafiken igen? Det vore rimligt att beställa fler fordon vid det senaste tillfälle så att det blir billigare.
Någon som kan berätta mer om situationen?

Bussmicke

Ställ frågan i morgon, dvs efter midnatt! ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Nu är det efter midnatt och jag ställer samma fråga som ovan: varför har man kvar dessa bussar  ???  ;D

Möllers

Kanske dom ska ha fler nya bussar till veolia annan kommer dom stanna bli gröna till slut sen kan det ochså vara nån är sönder får dom köra då.

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 02 april 2009, 00:02:48 AM
Nu är det efter midnatt och jag ställer samma fråga som ovan: varför har man kvar dessa bussar  ???  ;D

Det är fler bussar beställda, med leverans till hösten, dessutom kan det ju vara saker som behöver åtgärdas på de senast levererade (garantiåtgärder) vilker gör att man behöver fylla upp ibland.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Rickardo

Såg även idag en röding å linje 2  :)

/Rickardo