Huvudmeny

Hatkärlek

Startat av Martin Maltkvist, 01 april 2009, 22:10:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Sedan länge är de älskade och hatade av många men snart har de på stadens gator slutat ånga...

Busslink 5035, 5076 och 5115 i nämnd ordning den 2:a februari i år.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

yuåiteru

Varför ens tänka tanken att hata en sådan?

preacher

Slutet på 35XX o Början på 36xx Serien från Swebus gick i Blekinge förut. Det man kunde hänga upp sej på va skrammlet från förarplatsen. Allt lossnade lite grann o sen fick man skrammelsanera genom att pressa dit ett antal Periodkort.Vid nästa stora gupp i vägen satt man sen i ett duggregn av periodkort vilka man sen fick trycka tillbaka igen. Det känns bättre när man tänker tillbaka än när man satt där.  :D

Ersa

Citat från: yupiteru skrivet 01 april 2009, 23:29:52 PM
Varför ens tänka tanken att hata en sådan?

Hatet finns, främst hos en känd forumit här. Dock är han i kraftig minoritet! ;)

fontheking5

Jag tycker dessa bussarna är trevliga . Jag har inget emot dom . Snygga bilder

Niklas Bygdestam

Jag upplever MaxCi som de sista helbyggda stadsbussarna från Scania som verkligen var Scania :)

Sedan kom tyvärr Omni... :(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Hur man ni hatar Maxci för löljigt ni kan få våra MAN bussar ifrån Landskrona om ni vill så kan vi få Maxci bussarna det skulle vara kanon bra  ;D

yuåiteru

Och där var en som inte gillar MAN ;)

Vad tycker ni om Citaro då?

Möllers

För trista bussar Citaro.

fontheking5

Citat från: yupiteru skrivet 02 april 2009, 18:44:01 PM
Och där var en som inte gillar MAN ;)
Vad tycker ni om Citaro då?
Sköna att åka i , i alla fall den som går på linje 230 i skåne , tysta och fina . Har dock inte koll på hur hållbara dom är eller så . Stads Citarona är inte så roliga att åka i kan jag säga men det går det med .

M224

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 april 2009, 16:35:17 PM
Jag upplever MaxCi som de sista helbyggda stadsbussarna från Scania som verkligen var Scania :)

Sedan kom tyvärr Omni... :(

Kunde inte sagt det bättre själv. MaxCi känns rejäla och välbyggda. Dessutom har de 11-liters motorn som jag saknar i Omni-serien.

Bussmicke

MaxCi må vara välbyggda men jag tycker Omni är trevligare vagntyp
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Camilla

Smaken är ju delad som baken.
Personligen gillar jag inte Volvo B9S

yngrot

Citat från: M224 skrivet 02 april 2009, 20:15:09 PM
Kunde inte sagt det bättre själv. MaxCi känns rejäla och välbyggda. Dessutom har de 11-liters motorn som jag saknar i Omni-serien.

Ja det händer lite när man lägger "plattan" i mattan.... ;D     MaxCi kommer jag verkligen att sakna när de är borta  :'(
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Martin Maltkvist

Citat från: yngrot skrivet 02 april 2009, 21:16:25 PM

Ja det händer lite när man lägger "plattan" i mattan.... ;D     MaxCi kommer jag verkligen att sakna när de är borta  :'(
Minsann är MaxCi ett gediget bygge och de känns rejäla att åka med till skillnad från Omni. Utseendemässigt ger de ett helt annat uttryck, nästan lite gatans kung, och inredningen må upplevas som välanvänd men inte alls lika plastig gentemot Omnisarna.

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin