Reklambuss för IKEA i Uppsala

Startat av Niklas Bygdestam, 01 april 2009, 12:58:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Idag öppnar ett stort nytt varuhus för IKEA i Uppsala. Det gamla IKEA som vi haft här i Uppsala ersätts med ett nytt som är gigantiskt. Se länkarna nedan

http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=888853,00.html?from=puff

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/about_ikea/press_room/event.html

För att locka till sig kunder har IKEA hyrt en buss som kommer att köra gratis mellan stadskärnan och ut till det nya IKEA. Det är en reklamkampanj som IKEA nu kommer att bedriva under en vecka. Bussen kommer att utgå från Kungsgatan och Stora torget inne i centrum och gå ut till IKEA

IKEA kunde av någon anledning inte få igenom något avtal att hyra en buss från GUB. Därför har de istället vänt sig till SSS Uppsalaavdelning. Den buss som kommer att användas är den fina Scania CR 76 som vi har här i Uppsala nämligen 212. För ändamålet är bussen nu under veckan helstripad med dekaler för IKEA. Så bussen kommer inte att så lätt kännas igen. Den är just nu blå och gul med IKEA:s logga. Men var lugna. När avtalet har gått ut har IKEA lovat att stå för kostanderna för eventuella lackskador. Så passa på att ta bilder på en Scania CR 76 i ett ovanligt utförande och passa även på tillfället att åka gratis i en Scania CR 76 :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Är man redan klara? Det var inte illa. :)
Vad händer nu med det gamla huset?

Niklas Bygdestam

Citat från: Verspieder skrivet 01 april 2009, 17:27:12 PM
Är man redan klara? Det var inte illa. :)
Vad händer nu med det gamla huset?

Det ska faktiskt rivas
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 01 april 2009, 12:58:21 PM

IKEA kunde av någon anledning inte få igenom något avtal att hyra en buss från GUB. Därför har de istället vänt sig till SSS Uppsalaavdelning. Den buss som kommer att användas är den fina Scania CR 76 som vi har här i Uppsala nämligen 212. För ändamålet är bussen nu under veckan helstripad med dekaler för IKEA. Så bussen kommer inte att så lätt kännas igen. Den är just nu blå och gul med IKEA:s logga. Men var lugna. När avtalet har gått ut har IKEA lovat att stå för kostanderna för eventuella lackskador. Så passa på att ta bilder på en Scania CR 76 i ett ovanligt utförande och passa även på tillfället att åka gratis i en Scania CR 76 :D

Detta är ju skandalöst handlar av Svenska Spårvägssällskapet. Inte nog med att man låter en gammal fin museal buss användas i denna hårda trafik. Bussen kommer naturligtvis att slitas mycket hårt under den här tiden. Dessutom är ju CR76 ett riktigt miljösvin. Vill verkligen SSS bidra till att påskynda växthuseffekten.
Nej, nu är det jag som begär mitt utträde ur SSS.  >:(

Janne Rickman

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 01 april 2009, 17:51:38 PM
Detta är ju skandalöst handlar av Svenska Spårvägssällskapet. Inte nog med att man låter en gammal fin museal buss användas i denna hårda trafik. Bussen kommer naturligtvis att slitas mycket hårt under den här tiden. Dessutom är ju CR76 ett riktigt miljösvin. Vill verkligen SSS bidra till att påskynda växthuseffekten.
Nej, nu är det jag som begär mitt utträde ur SSS.  >:(
Men Staffan, vet du inte vilken dag de är.....
212 står i sin vinterdvala än.

/Janne

Staffan Sävenfjord

Citat från: Janne Rickman skrivet 01 april 2009, 17:55:25 PM
Men Staffan, vet du inte vilken dag de är.....
212 står i sin vinterdvala än.

/Janne

April, april!  ;D

jocke

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 01 april 2009, 17:38:18 PM
Det ska faktiskt rivas

Jag har hört att det ska bli lager, för att deras gamla lagerbyggnad ska bli CityGross
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niklas Bygdestam

Citat från: jocke skrivet 01 april 2009, 21:12:02 PM
Jag har hört att det ska bli lager, för att deras gamla lagerbyggnad ska bli CityGross

Ryktet om rivning har varit länge här i Uppsala. Jag frågade om byggnaden så sent som idag. Personalen på IKEA påstår att byggnaden från 1986 ska rivas. De säger att de vill utnyttja utrymmet för parkeringsplatser

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg