Huvudmeny

Sticka ut hakan lite..

Startat av Fredde, 30 mars 2009, 01:36:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Nu ska jag sticka ut hakan lite som säkert retar någon med  8)

När någon "Administrator" låser en tråd eller tillrättavisar något meddelande i en tråd så bör det ske via en användare med namn "Moderator" användare istället för ett "namn" så slipper någon vid "namn" hängas ut eller visa sig som "Besserwisser"...
Förklaring på vad en "Besserwisser" är finns på länken http://sv.wikipedia.org/wiki/Besserwisser då det ofta skapar irritation då en del lämnar forumet pga detta...
Det är ju lätt för er som är "Administrator" användare att komma överens om detta konto hur det ska användas när inlägg ska bort & givet ska det ges skriven anledning med när så sker...
Detta kommer ge en mycket bättre stämning! Givet kan man avsluta ett "Moderator" inlägg med en mail adr tex.  moderator@omnibuss.se  så den som har skrivit inlägget kan kan maila till för ev förklaring till som alla ni som är "Administrator" kan läsa så en ev förklaring kan ges "lite mer personligt" av den som låst tråden eller tagit bort inlägg givet utan man avlöjar vem man är... Jag ska inte sticka under stolen att ni som är "Administrator" är duktiga för det är ni!

Jag kan även säga det att jag har klagat en del men det bästa med det är även att det skett förbättringar med så man kan konstatera att det finns folk (ansvariga) som läser detta forum utan att vara medlemmar.... Dvs Forumet är viktigt på alla fronter förutom för oss som är lite av "nördar".......   Förklaring "nördar"---> http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rdar

Kanske detta ska vara i ordet är fritt? Men det är mest användare som använder denna huvudtråd därför hamnar det här !

Åsikter emotages gärna!

Med Vänlig Hälsning

Fredde

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredde skrivet 30 mars 2009, 01:36:09 AM
Nu ska jag sticka ut hakan lite som säkert retar någon med  8)

När någon "Administrator" låser en tråd eller tillrättavisar något meddelande i en tråd så bör det ske via en användare med namn "Moderator" användare istället för ett "namn" så slipper någon vid "namn" hängas ut eller visa sig som "Besserwisser"...
Förklaring på vad en "Besserwisser" är finns på länken http://sv.wikipedia.org/wiki/Besserwisser då det ofta skapar irritation då en del lämnar forumet pga detta...
Det är ju lätt för er som är "Administrator" användare att komma överens om detta konto hur det ska användas när inlägg ska bort & givet ska det ges skriven anledning med när så sker...
Detta kommer ge en mycket bättre stämning! Givet kan man avsluta ett "Moderator" inlägg med en mail adr tex.  moderator@omnibuss.se  så den som har skrivit inlägget kan kan maila till för ev förklaring till som alla ni som är "Administrator" kan läsa så en ev förklaring kan ges "lite mer personligt" av den som låst tråden eller tagit bort inlägg givet utan man avlöjar vem man är... Jag ska inte sticka under stolen att ni som är "Administrator" är duktiga för det är ni!

Du slår in öppna dörrar. Om vi behöver tillrättavisa någon så gör vi det numera under ett särskilt användarnamn "admin". Och den som får tillrättavisningen kan svara som ett personligt meddelande.
Om vi låser en tråd brukar vi motivera det i tråden. Vi har ingen möjlighet att meddela alla som skrivit i tråden om orsaken. Om låsningen hamnar lite fel kan vi ibland meddela den som skrev det sista inlägget att det inte var hans/hennes inlägg som var orsaken. Detta kan vi göra under vårt eget namn.
Om vi kvastar ett inlägg så är orsaken ofta så uppenbar att det inte finns anledning att ta upp tid med att förklara varför. I annat fall förklarar vi det i ett särskilt inlägg. Den som tycker sig ha blivit orättvist kvastad kan läsa genom reglerna och rannsaka sig själv och skall då säkert finna orsaken.
Vi sköter Bussnack på vår fritid och vi har inte tid att ägna hur mycket tid som helst på att förklara våra åtgärder. Vår främsta uppgift är att skapa ett trivsamt forum. Tyvärr behövs det då ibland lite hårda nypor.
/Staffan, moderator

jocke

En bra idé , som jag inte har 100% koll på om de sker eller inte, vore ju att så fort det har raderats inlägg/flera inlägg i en tråd så kan ni skriva en notis i tråden iaf. Tex "Poster raderade, håll er till ämnet" eller något, så man som kanske inte läst tråden från början, ibland fattar att de kanske fattas poster.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Staffan Sävenfjord

Citat från: jocke skrivet 30 mars 2009, 12:52:29 PM
En bra idé , som jag inte har 100% koll på om de sker eller inte, vore ju att så fort det har raderats inlägg/flera inlägg i en tråd så kan ni skriva en notis i tråden iaf. Tex "Poster raderade, håll er till ämnet" eller något, så man som kanske inte läst tråden från början, ibland fattar att de kanske fattas poster.

Ja, det är det vanliga att vi gör så.