Huvudmeny

Rödluvan Swebus 4658..

Startat av Bussmicke, 30 mars 2009, 00:35:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MGA

Den blev fin efter Uppsala besöket.
Men saknar vita fram o bak. Lite synd

M224

Jag saknar inte det vita. SL borde göra om profilen så att det blir helrött fram och bak. Många av dagens bussmodeller passar helt enkelt inte med vitt fram och bak, jag tänker då ex på MAN-bussarna och B12MA med hög framruta samt B9SALE m.fl. Därför borde färgprofilen uppdateras. Dessutom är denna profil både enklare och billigare.

Trevliga bilder BM.

Jona

Citat från: M224 skrivet 30 mars 2009, 12:27:40 PM
Jag saknar inte det vita. SL borde göra om profilen så att det blir helrött fram och bak. Många av dagens bussmodeller passar helt enkelt inte med vitt fram och bak...
Därför borde färgprofilen uppdateras. Dessutom är denna profil både enklare och billigare.

Trevliga bilder BM.

Medhåller föregående talare jag också.... Är inte så snyggt med vit utan helröd vinner...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Med tanke på att dagens nya bussar ofta är helsvarta runt destinationsskylten och mellan sidofönstren, eller rentav har tonat glas hela vägen framför sidostolparna, likt Urbinon nedan, blir det ju faktiskt så att mycket rött/blått samt vitt "försvinner" från SL-vagnarna numera.

Jag lägger dock ändå min röst på helvit överdel som SL67, både på SL- och GUB-bussar. Dock utan vita dekaler på vindrutan.

Bussgrabben kanske har lust att måla denna SL-röd nedtill, samt helvit upptill, så vi får ett litet förslag?

Matte

Citat från: Verspieder skrivet 30 mars 2009, 18:31:38 PM

Jag lägger dock ändå min röst på helvit överdel som SL67, både på SL- och GUB-bussar. Dock utan vita dekaler på vindrutan.

Ja det håller jag med dig om faktist.