Huvudmeny

RA i Hbg

Startat av M, 29 mars 2009, 13:13:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Ångloket som skulle dra tågen över åsen och till Åstorp är ju tyvärr inställt pga brandrisk. Därför kommer NJ's Ra att hoppa in på den tjänsten istället.

truckdriver

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 02 maj 2009, 00:06:46 AM
Ångloket som skulle dra tågen över åsen och till Åstorp är ju tyvärr inställt pga brandrisk. Därför kommer NJ's Ra att hoppa in på den tjänsten istället.

Sträckan Ä-holm-Åstorp-Hasslarp-Kattarp-Ängelholm går inte över några åsar, det är platt som en pannkaka hela vägen. Kolla på Hitta så kan man följa hela sträckan.

Simon Bertilsson

Citat från: truckdriver skrivet 02 maj 2009, 00:13:35 AM

Sträckan Ä-holm-Åstorp-Hasslarp-Kattarp-Ängelholm går inte över några åsar, det är platt som en pannkaka hela vägen. Kolla på Hitta så kan man följa hela sträckan.

Jag vet det...  :-*
Däremot hade jag för mig att man skulle köra upp till Båstad, men då hade jag fel...

truckdriver

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 02 maj 2009, 00:17:49 AM
Jag vet det...  :-*
Däremot hade jag för mig att man skulle köra upp till Båstad, men då hade jag fel...

Ah den åsen. :) Är nog för trafikerat för att köra veterantåg upp där, sträckan Ä-holm-Åstorp-Kattarp är väl i det närmsta övergiven?

Simon Bertilsson

Citat från: truckdriver skrivet 02 maj 2009, 00:42:01 AM

Ah den åsen. :) Är nog för trafikerat för att köra veterantåg upp där, sträckan Ä-holm-Åstorp-Kattarp är väl i det närmsta övergiven?

Ängelholm - Åstorp har ett gäng godståg om dagen ( http://www.tydal.nu/php/tag/tdtstr.php?from=ä&to=åp&datum=2009-04-29&both=checked ), men Åstorp - Kattarp har bara ett tjänstetåg mitt i natten.

På en Lördag eller en Söndag går det att klämma in ett par extratåg över åsen, och det var just vad man gjorde en Lördag för rättså exakt ett år sen. :)

...och på tal om NJ så är här en bild på när de tog sig hem från samma arrangemang i fjor. Här i Vegeholm mellan Ängelholm och Kattarp.