Onsdagens udda fågel en Scania Vest på linje 60 [Bild]

Startat av Nupski, 26 mars 2009, 01:41:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Hade en underbar onsdag fick börja med GS gamla Scania Vest av årsmodell -99 på ett 3/4varv på linje 60. Detta är nog en av de bästa bussar jag rattat det gick stabilt, tyst och ombonat. Man märker när man kör med en dieselbuss på en "Pruttgas" linje, startade från Redbergsplatsen 6 minuter sen och anlände i tid uppe på Masthugget. Nackdelen en framdörr och väldigt många förvirrade människor som läste en och två gånger på destinationsskylten.

Fick sen hålla igen på väg tillbaka till Centralstationen där jag skulle kliva av. Bussen är utrustade med elktromagnet broms av märket Telma manövrerbar via spak på panelen, blev ju nästan som en spårvagn i nedförsbackar, man väntar otåligt på att det skall börja bromsa.

Varvet efter var allt som vanligt plockade upp GS 725 10 minuter senare för färd upp till Masthugget igen.

Avslutade sedan kvällen med en 3/4 varv på linje 58, underbart lång linje. Fick 20 minuter plus moms nere i Brottkärr så det blev en promenad ner till havet för att titta på stjärnorna. Just nu är det fullt av båtar upplagda där nere så till er Göteborgs chaufförer försök er inte på bryggbackning i Brottkärr än på några månader  ;D.

Calle

Har denna buss blivit flyttad till Kruthus? För den var ju på Angered tidigare.  ::)

Har åkt den som resenär, helt okej buss att åka i, men utåt sett är den inte tyst, borde väl f ö lämna flottan p.g.a. ålder snart  ???

Zella

Lyckos dig... jag körde Scania vest v10 nere i Vxö... helt underbara bussar... hmm det är nog bara ett lån.

Erling.L

Jo det var ett lån o man kan va 6 sen i brunnsparken med vilken buss som helst på L60 o va i tid i masthugget
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

olasand

Jag vill också ha!!!  >:(

(Vad var anledningen till lånet denna gång? Fler vekstadsbesök?)