Frågor om typisk Café eller reasturang-Inredning

Startat av Jona, 23 mars 2009, 18:23:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

TJA

Har några frågor om typisk Café eller Restaurang-inredning. Tänkte skaffa lite virke och låta min far slå ihop 2 snygga bänkar med ryggstäd och sedan låta morsan klä några dynor med snyggt vinrött och gråvitt rutigt tyg och sätta på dessa bänkar och ha hemma i köket... Tycker det är snyggt.

Gardinen i köket ska vara av samma färg och mönster... Kanske man fixar någon snygg vägglampa och hänger där också.

Hur som haver, vet någon vart jag kan hitta bilder, ritningar, tips råd och inspiration för detta bygga så man kan börja se över kostnader och annat....

Vet inte ännu vilket material och vilken färg själva benkonstruktionen ska gå i men mörkt körsbär kanske?

Vet inte om jag ska göra den U formade bänktypen eller om man bara ska göra 2 bänkar? Det får framtiden utvisa...

Tack för era tips och råd....

EDIT: Frågar här eftersom jag och Google eller dylika söksidor inte är Kompatibla....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Bussmicke sitter ju på café ofta. Undrar om han fotar cafémöbler också? ;)

Jona

Citat från: Verspieder skrivet 23 mars 2009, 18:40:53 PM
Bussmicke sitter ju på café ofta. Undrar om han fotar cafémöbler också? ;)

Hur var det nu, visst hade Burger King på Backaplan den U-formade bänktypen eller mindes jag fel???

Ja Bussmicke har ju rest världen runt och käkat gått och fotat allt som går och fota. Som exempel flickor, bussar, flickor, spårvagnar, flickor, tåg så varför inte Cafémöbler eller så....

/J
MVH Filosofen Jona