Huvudmeny

Avreggade ??

Startat av yngrot, 23 mars 2009, 17:55:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

En liten undran .. hur många har slutat på buss snack den senaste tiden?? Lite tråkigt att det blivit så tycker jag... 

På rak arm kommer jag på Göransson, Ulf R , Patrik... ,Henrik P. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

michael k

låt inte folk avregga sig
sedan när de tjurat färdigt kommer de tillbaka

truckdriver

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 mars 2009, 18:17:58 PM
-9 i mars, + 32 i mars summa + 23



Alldeles för många, är det inget Administrationen kan göra för att förhindra att osömjan stävjas i tid eller liknande, eller de "starka" ska hela tiden vinna när de talat ner användare så mycket att de avregistrerar sig?!

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 mars 2009, 18:17:58 PM
-9 i mars, + 32 i mars summa + 23

Dock är det ett fåtal flitiga skribenter som lämnat forumet, och ersatts av flera passiva användare. Måhända blir de mer aktiva med tiden, men just nu känns det spontant som inläggen/trafiken minskat rejält pga avhoppen. :(

Cero

Citat från: truckdriver skrivet 26 mars 2009, 15:25:38 PM


Alldeles för många, är det inget Administrationen kan göra för att förhindra att osömjan stävjas i tid eller liknande, eller de "starka" ska hela tiden vinna när de talat ner användare så mycket att de avregistrerar sig?!

Det är inte alla gånger så lätt för moderatorerna att uppfatta vissa diskussioners riktning innan pajkastningen är igång och då kan det vara svårt att utröna vem som är den skyldige. Ett alternativ är naturligtvis att låsa tråden men risken är alltid att osämjan kommer upp någon annanstans. Dock uppfattar jag det som att vissa personer har svårt att acceptera att andra driver frågeställningar på ett annat sätt än de själva, att man inte alltid kan ha rätt eller att det finns andra som vill driva forumets inriktning något annorlunda än vad de själva skulle önska. Till detta kommer också varierande kunskapsnivå, diskussionsvana och ålder. Känner man att man inte trivs i eller kan hantera den miljön och därför kliver av är det upp till var och en och övriga har nog tyvärr bara att acceptera faktum. Så sker i alla sammanhang, inte bara i detta forum.

truckdriver

Citat från: Cero skrivet 26 mars 2009, 16:19:41 PM
Det är inte alla gånger så lätt för moderatorerna att uppfatta vissa diskussioners riktning innan pajkastningen är igång och då kan det vara svårt att utröna vem som är den skyldige. Ett alternativ är naturligtvis att låsa tråden men risken är alltid att osämjan kommer upp någon annanstans. Dock uppfattar jag det som att vissa personer har svårt att acceptera att andra driver frågeställningar på ett annat sätt än de själva, att man inte alltid kan ha rätt eller att det finns andra som vill driva forumets inriktning något annorlunda än vad de själva skulle önska. Till detta kommer också varierande kunskapsnivå, diskussionsvana och ålder. Känner man att man inte trivs i eller kan hantera den miljön och därför kliver av är det upp till var och en och övriga har nog tyvärr bara att acceptera faktum. Så sker i alla sammanhang, inte bara i detta forum.



En sak jag noterat är att många av de avreggade har hoppat av efter att i många fall deras trådar gått Of Topic något fruktansvärt.
Och det har varit andra som dragit tråden/trådarna åt ett helt annat håll i ren provokation och så har det slutat som det slutat.

Administratörerna bör kunna ha såpass koll på trådarna att dce ser om de går Of Topic och antingen säger till den som aviker från ämnet alternativt bryter ut tråden i ny tråd.
För fortsätter detta så finns det snart ingen kvar här.

Cero

Citat från: truckdriver skrivet 26 mars 2009, 17:05:44 PM


En sak jag noterat är att många av de avreggade har hoppat av efter att i många fall deras trådar gått Of Topic något fruktansvärt.
Och det har varit andra som dragit tråden/trådarna åt ett helt annat håll i ren provokation och så har det slutat som det slutat.

Administratörerna bör kunna ha såpass koll på trådarna att dce ser om de går Of Topic och antingen säger till den som aviker från ämnet alternativt bryter ut tråden i ny tråd.
För fortsätter detta så finns det snart ingen kvar här.

Givetvis har du rätt. Vidhåller dock att det alltid finns en risk att något sådant händer på ett forum som detta och att man som skribent ändå måste ha ett sätt att förhålla sig till sådant. Personligen följer jag exempelvis aldrig en tråd som tenderar att eller redan har spårat ur, även om den skulle vara skapad av mig själv.

Camilla

Jag funderar också på att avregga mig för det finns nån här på forumet som skriver en del meddelande som inte är så trevliga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Camilla skrivet 26 mars 2009, 21:22:13 PM
Jag funderar också på att avregga mig för det finns nån här på forumet som skriver en del meddelande som inte är så trevliga.


Om detta händer så meddela någon av oss moderatorer. Sådant skall ingen behöva acceptera och den som ägnar sig åt att skicka otrevliga meddelanden till någon annan medlem kommer att uteslutas direkt. Du som gör det: sluta genast med det!
Inte skall du behöva avregistrera dig bara för att det finns någon som inte följer spelreglerna för forumet.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Nico


Självklart ska ingen behöva bli trakasserad via pm eller motsvarande och i ett sådant läge kan jag förstå att man väljer att avregistrera sig om inget annat hjälper. Däremot är det inte forumets sak att lägga sig i om eller varför någon vill avregistrera sig och det är inte heller alltid man hinner uppfatta orsakerna bakom. Att det sedan kan bero på åsiktsskillnader är heller inget man direkt reflekterar över då detta i sig är grunden till en diskussion och lite handlar det då om att vara beredd på mothugg.

I övrigt, och i största allmänhet så behöver man dock sällan avregistrera sig utan det räcker normalt sett med att man tar en timeout eller så. Avregistreringarna verkar dock i mångt och mycket handla om att man verkligen vill visa/betona att man inte längre deltar i diskussionen alternativt att man i princip gör det för att helt enkelt blivit förbannad och att man ser avregistering som ett sätt att ge igen. Det senare verkar dock vara ganska sällsynt här, men har förekommit ganska ofta på andra forum.

Att avregistrera sig istället för att bara slappna av ett tag blir även det en något tillkrånglad metod att visa missnöje på då det ändå kräver lite knappande från administrativt håll. Något som man kanske även bör fundera på är att om man nu valt att avregistrera sig så kan det komma att innebära viss väntetid för den som vill tillbaka, i synnerhet om avregistrering dessutom kanske skett flera gånger tidigare. Det finns som sagt smidigare och mer diskreta sätt att välja att inte delta på...  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nico skrivet 27 mars 2009, 03:19:40 AM
Att avregistrera sig istället för att bara slappna av ett tag blir även det en något tillkrånglad metod att visa missnöje på då det ändå kräver lite knappande från administrativt håll. Något som man kanske även bör fundera på är att om man nu valt att avregistrera sig så kan det komma att innebära viss väntetid för den som vill tillbaka, i synnerhet om avregistrering dessutom kanske skett flera gånger tidigare. Det finns som sagt smidigare och mer diskreta sätt att välja att inte delta på...  ;)

Det finns ett alternativ till avregistrering om man vill ha hjälp med en timeout och att man är rädd för att "inte kunna hålla sig". Det är att begära hos någon av administratörerna att bli låst för en viss tid.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Camilla

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 mars 2009, 21:47:18 PM
Om detta händer så meddela någon av oss moderatorer. Sådant skall ingen behöva acceptera och den som ägnar sig åt att skicka otrevliga meddelanden till någon annan medlem kommer att uteslutas direkt. Du som gör det: sluta genast med det!
Inte skall du behöva avregistrera dig bara för att det finns någon som inte följer spelreglerna för forumet.



Jag kommer att meddela er om den personen fortsätter att skriva dumma meddelanden till mig.