Huvudmeny

GUB 211 [MOBILBILDER]

Startat av Björn Ax, 20 mars 2009, 22:44:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Ja då var första passet med 211 klar. Var 2:e förare som hade denna i linjetrafik.
Tyvärr hade jag endast mobilkameran med mig. :(

Bussen hade gått 138 mil när jag tog över den. Kunde tyvärr inte fota det men fick med när den hade gått 145 mil:

Efter så "MÅNGA" mil så måste det ju vara nåt som inte fungerar  ;D:

Vet inte vad dom hade gjort med biljettmaskinen men den satt väldigt långt ifrån föraren. Sträckte nästan ryggen när man skulle dra almex korten  :'(:

Äntligen har GUB fattat att CD är nått som är bra att ha istället för kassettspelare  ;D:

Också en bild på radion bara för att:

Måste säga att denna bussen var väldigt skön att köra. Inte speciellt snabb i accelerationen men den dög.
Dessa bussar har både hängande broms och gas och måste säga att det var väldigt skönt faktiskt. Kändes som en bil.  ;D

yngrot

Vad bubblig den var vid F-M radion..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mathias Rickman

trevliga bilder björn det kanske är dax att göra som dina arbetskamrater att ta med dig kameran till jobbet :) ;D.

Mathias

76

Citat från: yngrot skrivet 21 mars 2009, 19:22:04 PM
Vad bubblig den var vid F-M radion..

Det ska vara så, inget fel. :)

Björn Ax

Citat från: Mathias Rickman skrivet 21 mars 2009, 19:34:36 PM
trevliga bilder björn det kanske är dax att göra som dina arbetskamrater att ta med dig kameran till jobbet :) ;D.

Mathias

Jo jag gjorde det förut. Men blev bara samma bilder hela tiden. Inget nytt tyvärr. Trodde inte jag skulle få köra dom nyaste så tidigt så jag tog inte med kameran. :)

Att vara efterklok är bra. :)

Mathias Rickman

Citat från: Björn Ax skrivet 21 mars 2009, 22:01:03 PM
Jo jag gjorde det förut. Men blev bara samma bilder hela tiden. Inget nytt tyvärr. Trodde inte jag skulle få köra dom nyaste så tidigt så jag tog inte med kameran. :)

Att vara efterklok är bra. :)

Jo det stämmer ju att vara efterklok är väldigt bra  ;D :D