Tunneln genom Hallandsås

Startat av Simon Bertilsson, 20 mars 2009, 20:10:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Citat från: Uffe D skrivet 20 mars 2009, 18:28:58 PM

Det tvivlar jag starkt på. Det har ju fungerat alldeles utmärkt hittills. Det är dags att fylla igen hålen i åsen nu och lägga pengarna på något viktigare.

Jo tack...
För att återgå till verkligheten så är järnvägen utnyttjad till sin maximala kapacitet, vilket gör att man inte kan utöka trafiken. X2000 på sträckan leds om via Hässleholm och Markaryd, godstågen likaså. De godstågen som trots allt kan ledas över åsen har begränsade vikter, och på hösten är det ännu större problem pga lövhalkan.
Hastigheten mellan Förslöv och Båstad är 70-80 kmh och det finns ett mötesspår i Grevie. Sträckan är alltså en enorm flaskhals som försämrar pendlingsvillkoren på västkusten.

Blue

Hmmm...

Det känns som om det här inlägget är taget ur sitt sammanhang!?  :)
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Simon Bertilsson

Citat från: Blue skrivet 20 mars 2009, 22:32:45 PM
Hmmm...

Det känns som om det här inlägget är taget ur sitt sammanhang!?  :)

Onekligen. :(
Söndermodererat skulle jag vilja säga. Ska man dela trådar, så får man också se till att det går att förstå inläggen i sina sammanhang även efter delningen. Annars låter man bli.

Uffe D

Vafan hände här då, det blev lite konstigt.

Blue

Vilken tråd kom inlägget ifrån?
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Nico

OK, jag missade att även lägga in en länk här (som talade om varifrån inlägget kom ifrån) då jag hade lite bråttom. Har nämligen även ett civilt arbete att sköta vid sidan om att kolla forumet. Denna delning skulle inte heller varit nödvändig om inte vissa ständigt envisades med att ignorera de regler som finns.

Nico // Moderator
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman