Huvudmeny

Först blå sedan röd

Startat av Jocke Selling, 20 mars 2009, 21:45:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Denna dök upp för lack, vilket visats i tidigare tråd, i Uppsala.

Den kom som blå

Och har efter idogt sprutande lämnat oss som röd

Det var i sista stund jag fick syn på den, bilen från Björknäs, som medförde den hämtande chauffören rullade in på gården i samma ögonblick, och bussen gick iväg precis innan jag körde ut på mitt eftermiddagspass.

Fredde

Tack för bilderna. När undertecknad gick hem idag stod denna på en ramp i Björknäs, med inv. nummer på.

NHK

Fast den var ju ursprungligen röd. Allt går igen

Bussmicke

Liten historisk kavalkad över 4658:s liv, lånade Joses bild för att få ett sammanhang.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

at1981

Citat från: JoSe skrivet 20 mars 2009, 21:45:34 PM
Denna dök upp för lack, vilket visats i tidigare tråd, i Uppsala.

Den kom som blå

Och har efter idogt sprutande lämnat oss som röd

Det var i sista stund jag fick syn på den, bilen från Björknäs, som medförde den hämtande chauffören rullade in på gården i samma ögonblick, och bussen gick iväg precis innan jag körde ut på mitt eftermiddagspass.

Hej!

Hur mycket kostar det att måla om en buss?
SL och deras färghysteri som bidrar till en massa onödiga kostnader, känns ju lite dumt att 4658 var röd, sedan målades den blå och så blev den röd igen.

Om alla bussar skulle ha samma färg skulle va bäst, för det går ju ändå mycket rött på blått och ibland även blått på rött så då kan man likväl ha samma färg på alla bussar och så kan förarna i sin tur få lite mer omväxlande omlopp. För nu ska blått gå på blått i den mån det är möjligt, vilket skapar enformighet för förarna som åker på att köra blått.

Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.