Äntligen riktig buss på Nacka Blåbuss..

Startat av Bussmicke, 19 mars 2009, 23:35:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Tyresövagn på Björknäslinje och Björknäsvagn på Tyresölinje. Skickligt! :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Citat från: Bussmicke skrivet 19 mars 2009, 23:35:05 PM

...och har även fått en ny typ av"extrabuss"skylt i rutan.
(Vad nu resenärerna har för nytta av den informationen i morgonrusningen?)/Ulf

Bussmicke

Om Vad resenärerna har för nytta vet jag inget men detta är taget runt 16.
//Bussmicke.

at1981

Citat från: Ulf Berlin skrivet 21 mars 2009, 22:14:12 PM
...och har även fått en ny typ av"extrabuss"skylt i rutan.
(Vad nu resenärerna har för nytta av den informationen i morgonrusningen?)/Ulf

Hej!

Den informationen resenären får till sig med tilläggskylten i papper med texten "Extrabuss" är att de blir glada av att det kommer en icke tidtabellslagd avgång på i det här fallet linje 471 och så blir de glada. Om skylten "Extrabuss" inte hade funnits där tänker de väl mest på att en ordinarie tur är försenad eller för tidig så finns det ev. risk att de blir sura på chauffören då för då känner inte passageraren till att det är en extrabuss.

Att det är en röd normalentré-vagn bryr sig nog inte passagerarna om, de tänker inte på att det är en Tyresövagn som är läget i detta fallet och utan tilläggskylten "Extrabuss" kan de fortfarande tro att det är en tidtabellslagd avgång.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.