GUB 380 i färdigt skick

Startat av Niclas Rosenius, 17 mars 2009, 23:02:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej!

Fick ett telefonsamtal från verkstaden att 380 hade blivit helt klar nu och besiktad. Så jag kastade mig ner till verkstaden på min rast för att få en liten test-tur och fotostund upp till Slottet.

Bussen var som ny, inga problem med att den drog åt nåt håll eller kändes nåt konstigt i gången.

Motor och v-låda är nyrenoverade men inte dom som satt i bussen när stölden skedde. Dessa sitter i nån annan av våra N4416/N4421.

Bussen kommer att sättas itrafik imorgon 18/3. Hoppas att den får vara lika fräsch ett tag nu innan nån repar den.

Nu till bilderna.

//Niclas

Niklas Bygdestam

Det blev alltså du som fick invigningsköra den här bussen? ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Synd att man jobbade och inte fick vara med...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 mars 2009, 23:05:25 PM
Det blev alltså du som fick invigningsköra den här bussen? ;)

Japp, det blev jag som fick äran att få testköra den förutom den verkstadspersonal som jobbat med bussen.

Citat från: Bussmicke skrivet 17 mars 2009, 23:06:47 PM

Hade du inte jobbat så långt borta så hade jag ringt dig så du hade hunnit varit med på fotostunden  ;)

//Niclas

Jonas Strömblad

Citat från: Bussmicke skrivet 17 mars 2009, 23:06:47 PM

Men du fick nog köra någon cool truck istället!!!
Å så fick du ju vara med om något annat ännu skojigare idag http://postvagnen.com/forum/index.php?id=126022.
Vad är väl en Neoplan mot Rc6 å X2?
/J

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 17 mars 2009, 23:02:57 PM

Hej!

Fick ett telefonsamtal från verkstaden att 380 hade blivit helt klar nu och besiktad. Så jag kastade mig ner till verkstaden på min rast för att få en liten test-tur och fotostund upp till Slottet.

Bussen var som ny, inga problem med att den drog åt nåt håll eller kändes nåt konstigt i gången.

Motor och v-låda är nyrenoverade men inte dom som satt i bussen när stölden skedde. Dessa sitter i nån annan av våra N4416/N4421.

Bussen kommer att sättas itrafik imorgon 18/3. Hoppas att den får vara lika fräsch ett tag nu innan nån repar den.

//Niclas

Mycket trevligt! Jag vill också passa på och tacka för premiärturen.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Niclas Rosenius

Citat från: Oskar A skrivet 17 mars 2009, 23:16:27 PM
Mycket trevligt! Jag vill också passa på och tacka för premiärturen.

Ingen orsak  ;D

//Niclas

Niklas Bygdestam

Du har inte funderat på att lägga upp samtliga bilder du tagit på den här bussen från det att den var ett vrak och alla bilder du tagit på reparationen på en sida samlat? Och givetvis också att trevlig och informerande text som du skrivit om bussen. Det skulle kunna bli trevlig och intressant läsning :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niclas Rosenius

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 mars 2009, 23:25:56 PM
Du har inte funderat på att lägga upp samtliga bilder du tagit på den här bussen från det att den var ett vrak och alla bilder du tagit på reparationen på en sida samlat? Och givetvis också att trevlig och informerande text som du skrivit om bussen. Det skulle kunna bli trevlig och intressant läsning :D

Det kommer nog med tiden, men just nu har jag lite annat att syssla med.

//Niclas

Mathias Rickman

Får väll jaga den i helgn jag:)

Muk

Snygga bilder och en bra slutpunkt på serien om återuppbyggandet.  :)

Bussmicke

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 17 mars 2009, 23:13:04 PM
Men du fick nog köra någon cool truck istället!!!
Å så fick du ju vara med om något annat ännu skojigare idag http://postvagnen.com/forum/index.php?id=126022.
Vad är väl en Neoplan mot Rc6 å X2?
/J

Du har en poäng där, inte vanlig syn.
/BM
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

De har gjort ett grymt jobb med bussen. :)

För övrigt så är första bilden riktigt, riktigt snygg. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Niclas Rosenius

Citat från: Sundås skrivet 18 mars 2009, 09:55:15 AM
De har gjort ett grymt jobb med bussen. :)

För övrigt så är första bilden riktigt, riktigt snygg. :)

Tackar för det.

Åke som gjort jobbet sken ikapp med solen igår när jag skulle ut på provturen.

//Niclas

Nupski