Huvudmeny

Fula bilder (Malmö)

Startat av Rickardo, 17 mars 2009, 18:32:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo

Idag har det varit soligt väder i Malmö. En liten promenad utmynnade i dessa fula bilder.

Inget fel på bussen men Dalaplan i Malmö brukar sägas vara en av de fulaste platserna i stan. Här möts många stora vägar som Nobelvägen, Ystadgatan, S Förstadsgatan, Per Albin Hanssons väg och Trelleborgsvägen

Denna Autosan Solina har varit svårfångad men stod vackert pakerad vid ambulansstationen i Heleneholm idag. Den används som skolbuss av Malmö brandkår (Malmö stad) Om bussen är snygg? Njaa...smaksak ;)

Här är ett fult parkeringshus som håller på att byggas om. På den gamla delen av huset bygger man flera våningar. Ca 700 nya parkeringsplatser kommer att finnas till besökare på Umas. Bussen är en blå buss, nej just det det är en skolbuss och inte en buss från Skånetrafiken. Då behöver man inte berätta vad det är för färg på bussen  ;)

Dessa bussbakar är i min synvinkel inte de snyggaste som finns.

Mvh Rickardo

Magnus

Extraknäcker brandmännen som skolbusschaufförer?

Göransson

Citat från: Magnus skrivet 17 mars 2009, 18:40:04 PM
Extraknäcker brandmännen som skolbusschaufförer?

Japp, så funkar det.
Ska montera brandspruta på bussen nu och rycka ut på bränder.
Lite extraknäck bara. ;D
/Magnus

Jan

Citat från: Göransson skrivet 17 mars 2009, 18:43:09 PM
Japp, så funkar det.
Ska montera brandspruta på bussen nu och rycka ut på bränder.
Lite extraknäck bara. ;D
/Magnus

och kör färdtjänst
I branschen i 40 år

Tommy E

Citat från: Rickardo skrivet 17 mars 2009, 18:32:47 PM

Ha, sådan skolbuss är det ute hos mig också. Själv tycker jag inte den är speciellt snygg :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Mathias Rickman

har du någe reg nr på solinan?

Cyklisten

Ajaja, den här lillen har jag länge försökt fotografera, men det går nog inte att förutse när den ska dyka upp...

Bussmicke

Citat från: Snacke skrivet 17 mars 2009, 19:51:01 PM
Ha, sådan skolbuss är det ute hos mig också.

Vem kör/har den och vid vilken skola?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Skalman

> har du någe reg nr på solinan?

Om man zoomar upp bilden kan man till nöds uttyda APT154.

Står reggad på påbyggare i Backaryd som första och enda ägare
sedan 2008-08-26.

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 17 mars 2009, 22:50:58 PM
Ajaja, den här lillen har jag länge försökt fotografera, men det går nog inte att förutse när den ska dyka upp...

Ja den har varit svår att få på bild, har försökt flera gånger... :)

Rickardo

Citat från: Skalman skrivet 18 mars 2009, 10:50:04 AM
> har du någe reg nr på solinan?

Om man zoomar upp bilden kan man till nöds uttyda APT154.

Står reggad på påbyggare i Backaryd som första och enda ägare
sedan 2008-08-26.

Jag tror att Räddningstjänsten syd hyr bussen.
/Rickardo

Svemicke

Som född och uppvuxen i kommunen som tillhör Stormalmö, så ställer jag mig frågande till om det finns något som över huvudtaget är snyggt och trevligt i den här hemska staden.

Borås och Malmö har mycket gemensamt utom storleken och invånarantal. De är lika tråkiga och intetsägande städer, men omges av mycket andra trevliga ställen. Malmö har Lund, Ystad, Helsingborg, Höganäs, Kullabygden, Österlen och Söderslätt i närheten. Inte allt för långt bort ligger även den trevliga Göingebyggden.

Borås har Alingsås, Ulricehamn och Göteborgsregionen i närheten. För att inte nämna den underbara naturen som ligger direkt utanför stadsgränsen med alla skogar och sjöar.

Vad gäller bussbaken så håller jag med fullständigt! Jag tyckte inte om baken på de tidigare B7LA-bussarna heller, men får nog säga att mabn snyggat till dem lite i den här generationen.

Malmö Brandkår finns väl inte längre? Gick den inte upp i Region Skåne? Har för mig att farsgubben sagt något om det. Att han fick ny arbetsgivare innan han gick i pension. Han var ambulanssjukvårdare på brandkåren.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Walter

Citat från: Svemicke skrivet 18 mars 2009, 14:05:47 PM
Som född och uppvuxen i kommunen som tillhör Stormalmö, så ställer jag mig frågande till om det finns något som över huvudtaget är snyggt och trevligt i den här hemska staden.

Malmö Brandkår finns väl inte längre? Gick den inte upp i Region Skåne? Har för mig att farsgubben sagt något om det. Att han fick ny arbetsgivare innan han gick i pension. Han var ambulanssjukvårdare på brandkåren.

Malmö brandkår gick upp i Räddningstjäsnten syd tillsammans med ett par andra kommuner. Tror dock inte det finns koppling till Regionen direkt från Brandkåren. Ambulansserna körs på uppdrag av KAMBER vilket är Regionens huvudman för katastrof och ambulansverksamhet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Svemicke

Citat från: Walter skrivet 18 mars 2009, 14:19:39 PM
Malmö brandkår gick upp i Räddningstjäsnten syd tillsammans med ett par andra kommuner. Tror dock inte det finns koppling till Regionen direkt från Brandkåren. Ambulansserna körs på uppdrag av KAMBER vilket är Regionens huvudman för katastrof och ambulansverksamhet.
Okej. Har bara för mig att farsgubben sa att han fått gå över till regionen då all ambulansverksamhet skulle ha skötts av den. Men nu fick jag klarhet i det hela.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Tommy E

Citat från: Bussmicke skrivet 17 mars 2009, 22:57:54 PM
Vem kör/har den och vid vilken skola?

Lite osäker här, men bussen ägs förmodligen av Ekerö kommun.
Den kör åt Stenhamraskolan, Uppgårdsskolan, Skå skola samt Färentuna skola (tror jag).
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se