Huvudmeny

GS 978 [Bild]

Startat av Nupski, 16 mars 2009, 02:26:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Dagens första styrning var med en B9S GS 978 här ståendes i Skintebo för avfärd mot Bergsjön. Klockan är strax efter 17 och om tre timmar är jag tillbaks igen. Äntligen jobbar man när det är dagsljus ute. Den här vändslingan parker man inte i när det är halt  ;D en förare skulle på toaletten för ett år sen och kom ut från huset och ser bussen på ICA parkeringen.

Utsikt från förarplats i Skintebo mot ICA.

Visst var det varmt ute idag men inte så djädrans varmt. Sen är dett ett typiskt betende av folk i Göteborg de seglar bara ut framför bussen utan att kika över axeln, tur att jag fortfarande stod still.

Niclas Rosenius

Citat från: Tomas skrivet 16 mars 2009, 02:26:22 AM
Visst var det varmt ute idag men inte så djädrans varmt. Sen är dett ett typiskt betende av folk i Göteborg de seglar bara ut framför bussen utan att kika över axeln, tur att jag fortfarande stod still.

Du skall veta Tomas att det är inte bara i Götet folk beter sig på det sättet. Lika vanligt här i Uppsala också, tyvärr.

Ett under att det inte händer fler olyckor.

Trevliga bilder som vanligt.

//Niclas

olasand

Ahaa! 978! (En av mina favoriter).
Själv missade jag det fina vädret, tog tydligen med mig allt det grå till Mariestad  :P

På översta bilden ser det ut som att "raststugan" har ersatts av en grå garderob. Vad har hänt?

Nupski

Citat från: olasand skrivet 16 mars 2009, 15:41:25 PM

På översta bilden ser det ut som att "raststugan" har ersatts av en grå garderob. Vad har hänt?

Såg det först nu  ;D ingen aning faktiskt  ;D men det är ju snack att det äntligen skall bli vattentoaletter i Skintebo/Brottkärr & Bergsjön.

Jo

Citat från: Tomas skrivet 16 mars 2009, 02:26:22 AM

Verkar som att SJ-killen är mer intresserad av spåret!

Johan B

Citat från: Jo skrivet 16 mars 2009, 23:36:40 PM
Verkar som att SJ-killen är mer intresserad av spåret!

Är det detta som avses när man talar om att något går som på räls? ;D

olasand

Citat från: Tomas skrivet 16 mars 2009, 22:11:36 PM
 ...men det är ju snack att det äntligen skall bli vattentoaletter i Skintebo/Brottkärr & Bergsjön.

Det är nog mest snack är jag rädd  ;) (Det här verkar bli en ordvitstråd!).