En Loungeliner som nästan gått åt skogen

Startat av Frippe Fribas, 15 mars 2009, 07:32:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Bussen klarade sig bra, den var bara i närheten av skogen, men passagerarna hade definitivt gått eller snarare sprungit i skogen...
Denna buss har ju importerats från Tyskland av dekoren att döma, vet någon vad den hade för registrering i Tyskland?
//Fredrik

Martin Maltkvist

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 mars 2009, 07:32:16 AM

Bussen klarade sig bra, den var bara i närheten av skogen, men passagerarna hade definitivt gått eller snarare sprungit i skogen...
Denna buss har ju importerats från Tyskland av dekoren att döma, vet någon vad den hade för registrering i Tyskland?
//Fredrik
Det enda jag vet är att den lär ha hört hemma i trakterna kring Stuttgart, enligt chefen själv.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 mars 2009, 07:32:16 AM
//Fredrik

Japp, den är från Tyskland och fd ägarna Kipferl´s Reisen med regnr OF-AX 117. Bolaget gick i KK i början av 2000-talet men återuppstod som Kipferl´s Touristik. Man känner igen bolagets bussar pga deras läckra färgsättning.

//Niclas

Niclas Rosenius

Glömde också att nämna att det sitter en Scania-snurra i baken på den också.

//Niclas

Frippe Fribas

Tackar, misstänkte att du satt på den informationen.
//Fredrik

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 mars 2009, 10:57:14 AM
Tackar, misstänkte att du satt på den informationen.
//Fredrik

Ingen orsak, har inte jag den så får jag ju maila herrn i Bayern  ;D

//Niclas